- comunicat de presa, news release, media release
Comunicat Presa Media Publicitate Cinci moduri de a construi gradul de constientizare a marcii
O poveste convingătoare comunică misiunea și valorile mărcii dvs. Dar povestea respectivă nu contează dacă nu o primești în fața publicului țintă.
În 2020, peste 89% dintre cumpărători au declarat că își păstrează fidelitatea față de mărcile care împărtășesc valorile lor. Construirea gradului de conștientizare a mărcii înseamnă a le arăta oamenilor că marca dvs. își trăiește valorile. Puteți face acest lucru prin marketingul de marcă.
Marketingul de marcă este strategia generală de publicitate a produselor sau serviciilor dvs. prin promovarea mărcii dvs. în ansamblu, iar campaniile de conștientizare a mărcii sunt strategii precum postări pe rețelele sociale, podcast-uri și bloguri care stabilesc un brand în industria sa, fără a vinde în mod deschis cumpărători pe anumite produse.
Când au succes, aceste tipuri de campanii nu se conectează doar cu publicul țintă, ci creează un angajament organic care îi face pe adepții să se simtă ca și cum ar interacționa cu un prieten.
Iată cinci moduri eficiente de a crește gradul de cunoaștere a mărcii:
Reclame native
Le-ați mai văzut: pe măsură ce parcurgeți Instagram sau Facebook, vedeți o postare interesantă. Pentru a arunca o privire și a vă da seama, nu vine de la unul dintre prietenii dvs. – este de la un brand și este de fapt un anunț. Interacționați cu un anunț nativ.
Publicitatea nativă este anunțurile care arată similar cu conținutul creat de utilizator. Le veți vedea pe Pinterest, Buzzfeed și Facebook, atât în feed, cât și când căutați anumite etichete. Pare cam complicat, dar este foarte eficient.
Peste 70% dintre persoane doresc să învețe despre produse prin conținut, mai degrabă decât prin publicitate tradițională, potrivit Ignite Visibility. Aceasta înseamnă că anunțurile native nu vor dispărea, aceasta devine așteptarea standard a modului în care sunt difuzate anunțurile pe multe platforme digitale.
Videoclipuri care arată povestea
Un exemplu extraordinar de poveste de marcă este Campania de egalitate Nike. Sigur, ei vând pantofi, dar este mult mai mult decât atât.
Este vorba despre oferirea de oportunități, egalitate și sprijin pentru marginalizați. Fraza lor de la sfârșitul videoclipului este „Egalitatea nu are limite”. Videoclipurile sunt un instrument puternic pentru a transmite emoție și a umaniza un brand.
Nike a avut un mesaj clar de transmis cu această campanie. Implicarea este ușor de urmărit cu videoclipuri, comentarii, retweets, postări etc. Efectuată bine, cu valori fundamentale gândite la rădăcini, poate schimba narațiunea de la doar vânzarea unui produs la mult mai mult.
Blogging
Blogging-ul poate fi un schimbător complet de jocuri atunci când vine vorba de crearea gradului de cunoaștere a mărcii.
Oamenii merg pe internet pentru a vedea ce spun experții pe o varietate de subiecte. Blogging – indiferent dacă este pe propriul site web sau ca blogger invitat – vă permite să fiți acel expert pe care oamenii îl caută.
În postările de pe blog, puteți împărtăși gânduri, idei și fundaluri pentru a oferi nu numai context, ci și pentru a le arăta atenție și atenție cititorului atunci când răspundeți la întrebările pe care le au.
Poziționarea dvs. ca expert în industria dvs. creează încredere și îi învață pe oameni să asocieze autoritatea și valoarea cu marca dvs.
Bloggingul nu numai că atrage internauți curioși, ci și creează SEO, optimizarea motoarelor de căutare, ceea ce înseamnă că site-ul dvs. web se va clasa mai sus pe Google și alte motoare de căutare … ceea ce vă crește gradul de cunoaștere a mărcii.
Parteneriate
Asocierea cu alte companii poate fi o strategie de marketing reciproc avantajoasă. Face mai ușor să ajungeți la mai mulți oameni și, atunci când este comercializat corect, îi poate face pe oameni să fie entuziasmați în jurul său.
Un exemplu excelent de parteneriat strategic ca campanie de marketing pentru conștientizarea mărcii este atunci când Dunkin Donuts și Waze au creat un parteneriat în 2019.
Au lucrat împreună pentru a strânge 100.000 de dolari în septembrie pentru The Joy in Childhood, fundația Dunkin, angajată să ofere copiilor cărora le este foame sau care se luptă cu bolile mese și bucuriile simple ale copilăriei.
Fiecare locație Dunkin a fost marcată cu un știft de aur în aplicația Waze. A existat, de asemenea, un „Going Gold Voice Pack” pentru Waze, cu o voce de la copii afectați de cancer. Cu fiecare descărcare a pachetului, Dunkin ar dona donației către fundație în scopul de a strânge fonduri.
Pentru Dunkin ’și Waze, acest parteneriat a funcționat deoarece oamenii urcă în mașinile lor și folosesc aplicația Waze dimineața în drum spre serviciu și fac o oprire rapidă la Dunkin’ pentru a lua o cafea și gogoși pentru birou. Dacă aveți în vedere un parteneriat ca un mijloc de sensibilizare a mărcii, gândiți-vă cu atenție ce alte mărci îl completează.
De exemplu, dacă sunteți comerciant cu amănuntul de îmbrăcăminte sportivă, parteneriatul cu o franciză de sală de sport sau o organizație sportivă pentru tineret ar avea sens, în timp ce parteneriatul cu un restaurant de tip fast-food probabil nu ar avea.
Hashtag-uri și implicarea adepților
Pare foarte simple, dar reprezintă o tehnică excelentă de catalogare care poate duce la rate ridicate de implicare atunci când au terminat corect: hashtaguri!
Iată exemplul recent al unei mărci consacrate care folosește hashtag-uri pentru a declanșa un nou angajament al utilizatorilor: Lays chips-uri de cartofi a creat campania #DoUsAFlavor, care a invitat oamenii să voteze cele trei noi arome care au ajuns pe piață în 2017. Internetul a vorbit, iar câștigătorul principal a fost Aroma crocantă Taco.
După finalizarea campaniei, un studiu de caz a raportat că Lay’s a înregistrat 3,8 milioane de trimiteri, vânzările au crescut cu 12%, fanii Facebook s-au triplat și au avut 955 milioane de afișări de poveste pe Facebook.
Hashtag-urile sunt puternice și contagioase! Secretele unei mari campanii de crowdsourcing și hashtag sunt:
- Angajament cu adepții
- Postarea consecventă
- Un slogan atrăgător. #DoUsAFlavor este amuzant și simplu de reamintit.
Conștientizarea mărcii este doar începutul
Motivul pentru care aceste strategii de marketing funcționează este că nu solicită doar publicului să cumpere produse, ci îi solicită publicului să aibă încredere și să investească în mărcile care promovează produsele.
Și nu ne referim doar la investiții în sens monetar – ne referim la investirea atenției în mărci și familiarizarea cu acestea. Crearea acestei familiarități este partea de sus a majorității canalelor de vânzare.
O pâlnie de vânzare este pur și simplu un proces folosit pentru a ghida potențialii cumpărători să facă achiziții, numit astfel pentru că, atunci când este diagramat, arată ca o pâlnie.
Campaniile de succes de conștientizare a mărcii sunt create prin observarea momentelor în care oamenii se implică cu marca în ziua lor. Puneți la zero locul unde ținta demografică își îndreaptă cea mai mare atenție, apoi ajungeți acolo.
Cum îți poți da seama dacă eforturile tale funcționează? Urmăriți conținutul de pe rețelele sociale utilizând instrumente de ascultare socială precum HubSpot și Hootsuite, trimiteți sondaje în lista dvs. de e-mail și utilizând Google Adwords.
Cu datele colectate în acest fel, puteți măsura cu ușurință ce campanii și-au atins obiectivul și care nu au meritat investiția. Amintiți-vă, atunci când vine vorba de cunoașterea mărcii, cel mai important ROI este cât de bine rămâne marca în mintea unei persoane după încheierea campaniei.
Faceți marca dvs. de neuitat
Creșterea gradului de conștientizare a mărcii începe cu crearea logo-ului dvs., înțelegerea valorilor de bază ale mărcii dvs. și dezvoltarea unei misiuni în conformitate cu aceste valori. După ce le ai, următorul pas este să găsești o poveste bună și să ajungi la publicul țintă cu povestea respectivă.
Oamenii nu vor să simtă că cumpără ceva generic de la un distribuitor automat. Vor să știe că banii lor le vor oferi calitate, consistență și produse semnificative care fac diferența în viața lor.