- comunicat de presa, news release, media release
Comunicat Presa Media Publicitate Ce este marketingul digital? Totul despre concept, cum sa creati si sa incepeti strategia dvs. de marketing online in 2022
Marketingul digital (digital mkt) este ansamblul de activități pe care o companie (sau persoană) le desfășoară online cu scopul de a atrage noi afaceri, de a crea relații și de a dezvolta o identitate de marcă. Printre strategiile sale principale se numără SEO, Inbound Marketing și Content Marketing.
Conceptul de Marketing Digital poate părea foarte clar, dar, în același timp, este foarte subiectiv. Cum să înțelegi un subiect atât de larg?
O acțiune a companiei mele de internet este marketing digital? Care sunt cele mai bune strategii? Cum să extragem potențialul maxim din aceste acțiuni?
Nu există nicio îndoială cu privire la utilitatea și creșterea marketingului digital în următorii ani și mulți oameni știu deja asta. Ești tu? Vrei să fii pregătit să știi totul despre acest subiect chiar acum?
Dacă răspunsul tău este „da”, am creat acest conținut complet pentru ca tu să înțelegi exact ce este Marketingul Digital, principalele sale beneficii, cum să faci asta și cum se încadrează compania ta și poate profita de el.
Haide?
- Ce este marketingul digital
- Avantajele marketingului digital
- Strategii de marketing digital
- Plan de marketing digital
- Valori de marketing digital
- Cum să lucrezi cu Digital Marketing
- Instrumente de marketing digital
- Exemple de marketing digital
- Cursuri de marketing digital
- Cărți de marketing digital
Ce este marketingul digital
Marketingul digital este promovarea produselor sau a mărcilor prin intermediul media digitală. Este una dintre principalele modalități prin care companiile le au pentru a comunica cu publicul într-o manieră directă, personalizată și în timp util.
Philip Kotler – considerat părintele marketingului – conceptualizează marketingul ca „procesul social prin care oamenii și grupurile de oameni satisfac dorințele și nevoile prin crearea, oferirea și schimbul liber de produse și servicii de valoare cu ceilalți”.
Cu toate acestea, modalitățile de a face acest lucru se schimbă aproape zilnic. Prin urmare, în prezent este imposibil să vorbim despre marketing și să ignorăm faptul că cea mai mare parte a populației lumii este conectată la internet și face achiziții online.
De aceea, marketingul digital este principalul mod de a face și de a conceptualiza marketingul în aceste zile. Termenul este folosit pentru a rezuma toate eforturile tale de marketing în mediul online .
Folosind canale digitale – cum ar fi bloguri, site-uri web, motoare de căutare, rețele sociale, e-mail și altele – companiile încearcă să rezolve durerile și dorințele clienților și potențialilor clienți.
Ați înțeles „instantaneul” conceptului prezentat de profesorul Kotler? Este un proces social! Este ceva care depinde de acordul dintre doi oameni într-un context.
Marketingul digital poate fi realizat de oameni, companii, universități, ONG-uri, asociații, biserici… Astfel, există și factori culturali, psihologici, geografici, juridici care influențează oamenii atunci când cumpără sau vând un produs sau serviciu.
Și fiecare ar trebui să facă tot ce poate, cu mijloacele pe care le are, pentru a găsi oportunitățile potrivite în acest mediu !
Priviți conceptul de marketing și adăugați un strat de internet. Acesta este „spiritul” marketingului digital! Mass-media digitală implică computere, iar forma dominantă de comunicare digitală este internetul.
Fluxul mare de comunicare pe care web-ul îl oferă astăzi favorizează strategiile agile, precum Optimizarea pentru motoarele de căutare , Inbound Marketing și Content Marketing , așa cum vom vedea în subiectele următoare.
Când vorbim despre creșterea rețelei noastre, consolidarea mărcii noastre și realizarea de vânzări mai bune, toate acestea sunt obiective în care Marketingul Digital este un instrument important pentru a le atinge.
Pentru a ajunge acolo, mijloacele digitale sunt cele mai bune pentru a observa și a testa eficacitatea acțiunilor noastre.
Prin urmare, marketingul digital este unul dintre cele mai bune mijloace disponibile pentru a calcula rentabilitatea fiecărei investiții , pentru a defini valori mai clare și mai simple de măsurat.
Nu degeaba acest concept se numește nou marketing .
Înainte de a continua studiul nostru despre Marketing Digital, trebuie să vă avertizez că acesta este o postare amplă.
Istoria marketingului online
E vremea nostalgiei! În anii 1990, internetul a trecut printr-un val de creștere, din care au apărut (și multe au dispărut și multe dintre companiile de top din lume).
Numim această perioadă Web 1.0 — când au devenit accesibile primele motoare de căutare, primele vânzări online și primul software de comunicare.
În acest moment a apărut Google (în forma sa cea mai rudimentară), precum și alte câteva motoare de căutare și ICQ, de exemplu. În această perioadă – nașterea internetului așa cum îl știm noi – a început să fie folosit termenul de marketing digital.
La acea vreme, web-ul era doar pentru cei mai entuziaști oameni și companii, ceea ce este de înțeles. Până la urmă, acolo erau și puțini consumatori. Dar rețeaua câștiga acțiune și tehnologiile deveneau din ce în ce mai sofisticate fără ca noi să ne dăm seama.
În 1993, când a fost publicat primul anunț pe care se poate face clic, internetul avea aproximativ 130 de site-uri online. La sfârșitul anilor 2000, când marketingul digital a devenit baza a ceea ce știm astăzi, erau deja 17 milioane. De menționat că companii precum Google, PayPal și Amazon existau deja în această perioadă!
Conceptul de mix de marketing
Chiar dacă este digital, tot vorbim de marketing. Iar marketingul, ca domeniu de studiu, ne oferă multe instrumente care se aplică perfect atunci când vorbim de Marketing Digital. Multe dintre ele pot fi chiar extinse pentru a se potrivi mai bine cu lumea internetului.
De exemplu, cunoașteți conceptul celor 4 P ai marketingului ?
Cunoscut și ca Marketing Mix sau Marketing Composite, acest concept se referă la un produs sau serviciu în patru puncte cheie:
- Produs;
- Preț;
- Pătrat;
- Promovare.
Astfel, atunci când sunt aplicate universului digital, există autori care extind această diagramă la încă câteva elemente. Vedeți cum arată aceste evoluții:
5 Ps de marketing
De-a lungul timpului, importanța valorificării consumatorului ca parte a strategiei a însemnat că conceptului i s-a adăugat un nou P, cel de oameni — Oameni.
În acest context, companiile au început să ia în considerare mai mult puterea de cumpărare a publicului atunci când creează campanii, înțelegând că acești oameni trebuie să fie cuceriți nu doar de produs și de ceea ce îl implică, ci și de mărci.
8 Ps de marketing
Am ajuns în sfârșit la vârsta celor 8 P ai Marketingului, unde pe lângă Preț, Loc, Produs, Promoție și Oameni, avem:
- Proces;
- Pozitionare;
- Performanţă.
Au devenit cruciale pentru identificarea acțiunilor de succes în Marketing.
În acest sens, Digital a fost fundamental, deoarece acțiunile online permit oamenilor să evalueze rezultatele obținute într-un mod sistemic și scalabil , contribuind la realizarea acțiunilor și mai direcționate și strategice. Vom explica mai târziu în detaliu cum funcționează acest lucru.
Concepte cheie ale marketingului digital
Așa cum fiecare specializare are specificul ei, Marketingul Digital este un univers cu termeni proprii. Înainte de a începe această postare, să explicăm fiecare dintre aceste concepte cheie.
personaj
Spre deosebire de strategiile tradiționale, Digital Marketing funcționează cu conceptul de personaje , care sunt profile semi-fictive, bazate pe consumatorii tăi reali și care reprezintă cumpărătorul tău ideal . Astfel, puteți crea acțiuni mai direcționate și mai bine direcționate pentru oamenii potriviți, economisind timp și bani.
conduce
Oportunitățile sunt oportunități de afaceri . Aceștia sunt contactele care, printr-o strategie de Inbound Marketing, își lasă informațiile cheie, astfel încât să-ți poți identifica potențialii cumpărători și să-i alimentezi cu informații relevante până când sunt gata să cumpere.
pâlnie de vânzări
Pâlnia de vânzări , cunoscută și sub denumirea de Călătoria Consumatorului, sunt pașii prin care parcurge o persoană în timpul procesului de cumpărare , de la înțelegerea unei probleme, până la luarea unei decizii, până la luarea unei decizii.
CRM
CRM (Customer Relationship Management) este un software responsabil de gestionarea eficientă a relației unei companii cu clienții potențiali și actuali.
Printre numeroasele caracteristici pe care le prezintă acest tip de instrument, principalele sunt: înregistrarea clienților, înregistrarea informațiilor acestora, preferințele și ultimele contacte realizate cu compania dumneavoastră și controlul urmăririlor.
pagina de destinație
Paginile de destinație sunt pagini de captare a clienților potențiali , concentrate 100% pe conversie.
Ideea este că pe aceste pagini oferiți conținut sau material valoros și, în schimb, cei mai interesați vizitatori își lasă informațiile de contact și, odată cu acestea, devin lead-uri.
DACĂ
SEO ( Search Engine Optimization ) sau optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea sunt acțiunile care contribuie la îmbunătățirea potențialului de clasare al paginilor și conținutului dvs., ajutându-vă să îndepliniți principalele premise cerute de platformele de căutare.
CMS
CMS înseamnă Content Management System, adică Content Management System, și nu este altceva decât un instrument care permite producerea, editarea și publicarea conținutului în mediul online fără a fi nevoie de cunoștințe tehnice în programare.
In acest fel, printr-un CMS este posibila crearea de site-uri web, bloguri si alte portaluri intr-un mod simplificat.
CTA
Call to Action sau CTA- urile sunt butoane sau apeluri care direcționează acțiunea pe care utilizatorii tăi trebuie să o întreprindă atunci când vizitează o pagină, astfel încât aceștia să continue în fluxul canalului tău de vânzări și să ajungă în momentul achiziției pregătiți pentru consum.
Fluxul de nutriție
Fluxul de nutriție este un proces de automatizare a marketingului în care o acțiune a utilizatorului este declanșatorul unui flux de mesaje, de obicei prin e-mail , cu scopul de a ajuta vizitatorul să treacă prin pâlnia de vânzări.
Avantajele marketingului digital
De ce a face Marketing pe Internet ar trebui să fie o prioritate pentru companii și care sunt principalele beneficii pe care le poate oferi o strategie online? În acest subiect vom aborda această problemă.
Trebuie să fi realizat deja cât de mult Digital a schimbat modul de marketing și în bine, atât pentru companii, cât și pentru consumatori.
Există mai multe avantaje care pot reprezenta economii pentru ambii, pe lângă consolidarea relației dintre public și mărci.
interactivitate
Unul dintre principalele motive pentru care Marketingul Digital este din ce în ce mai adoptat în raport cu canalele tradiționale, în special canalele offline, este interactivitatea cu publicul . Accentul nu se mai pune pe produs, ci pe experiența utilizatorului în călătoria lor de cumpărare.
Companiile desfășoară campanii, publicații și acțiuni și, pe de altă parte, consumatorii pot interacționa, da opinii și se pot referi la alte persoane cu doar câteva clicuri, sporind angajamentul față de mărci, precum și cerințele publicului. Astfel, este din ce în ce mai necesar să îmbunătățiți modul de a vorbi cu publicul dvs.
Analiză și măsurare
Imaginați-vă lumea din anii 1960, când modelul de afaceri al agențiilor de marketing și publicitate decola. În această perioadă, au existat puține metode de măsurare a eficienței campaniilor publicitare și a reclamelor.
Se poate spune că, până la apariția internetului, s-au cheltuit mulți bani pe acțiuni ineficiente! La urma urmei, dacă nu poți măsura dacă un client a fost convins de eforturile tale de marketing să cumpere un produs sau un serviciu, este greu de spus dacă strategia ta este eficientă.
În lumea marketingului online, strângerea și analiza datelor este un pas cheie în îmbunătățirea continuă a strategiei dvs.
Din fericire, astăzi, absolut totul trebuie să-și revină dovedit. Metrici precum rentabilitatea investiției (ROI) și costul de achiziție a clienților (CAC) pot (și ar trebui!) să fie analizate în timp real.
Astfel, companiile pot identifica rapid eșecurile, punând în practică îmbunătățirile. Acest lucru era de neconceput nu cu mult timp în urmă.
Mai multe oportunități pentru companii
Pe lângă toate acestea, reducerea distanțelor literalmente dintre companii și clienți a ajutat foarte mult. La urma urmei, astăzi, chiar și mărcile mici pot face campanii bune și pot atrage consumatori din oraș, din țară și din întreaga lume.
Drept urmare, consumatorii câștigă. Au mai multe oportunități de a întâlni companii cu care se identifică. Același lucru este valabil și pentru companiile care își pot crea o poziționare bună online, sporindu-și oportunitățile de vânzare prin diverse canale!
țintire
Mulți oameni s-ar putea gândi „wow, voi putea vorbi cu cât mai mulți oameni posibil”, și da, este grozav!
Dar una dintre marile diferențe ale marketingului online este că acum companiile pot lua măsuri pentru a atrage și câștiga oamenii potriviți! Adică cei care au într-adevăr profilul ideal de consumat din compania ta.
Acesta este un mare beneficiu deoarece, pe lângă economisirea de bani — la urma urmei, încetați să cheltuiți mulți bani pe oameni care nu sunt interesați de produsele și serviciile dvs. prin segmentare —, vă cunoașteți mai bine publicul , devenind din ce în ce mai mult expert.în cucerirea ei.
Acesta este secretul din spatele valorii reale a marketingului online și poate fi pus în practică de oricine! Este nevoie de o singură metodă și vom vorbi despre asta acum!
Strategii de marketing digital
Există o multitudine de moduri de a aplica o strategie de marketing digital. Înțelegeți care sunt acestea și cum să faceți o alegere care să corespundă nevoilor companiei dvs.
Puterea tot mai mare de procesare a computerelor și a infrastructurii de internet ne-a condus către un univers de posibilități. Gândiți-vă doar la volumul și calitatea conținutului pe care îl avem disponibil astăzi – cea mai mare parte gratuit.
Astăzi, dacă întreb ceva pe Google, sunt șanse mari să primesc un răspuns satisfăcător. Și acest răspuns va fi conținut în unele conținuturi puse la dispoziție de un site web pe internet. Nu este simplu și în același timp fantastic?
Urmând această logică, site-urile care conțin răspunsuri multe și bune au mai multe șanse să atragă publicul și, în consecință, să câștige mai mulți clienți, să le sporească percepția mărcii și să cunoască tot mai multe despre comportamentul consumatorilor.
După cum sa menționat în capitolul anterior, multe companii trec de la marketingul offline la cel online. Desigur, acest lucru crește concurența pe web.
După cum am spus în capitolul anterior, secretul este în metodă. Pentru a vă atinge obiectivele de marketing, trebuie să găsim modalități de a ajunge acolo.
Dar dacă internetul are posibilități infinite, de unde știu că iau decizia corectă? Nu vă faceți griji, pentru că acum veți cunoaște cele mai noi știri din lume în materie de strategie. Verifică.
Inbound Marketing
Inbound Marketing este sinonim cu atractii marketing. Când creați o strategie Inbound, obiectivul dvs. este să fie găsit de oameni.
În Inbound Marketing, companiile caută să înțeleagă durerile și nevoile consumatorilor și apoi să stabilească un canal de comunicare cu acești oameni pentru a oferi o soluție dorințelor și dorințelor lor.
Astăzi, internetul este plin de instrumente pentru a face cercetări, a descoperi interesele publicului și a publica materiale care ajută la satisfacerea acestora.
Când acest lucru este practicat continuu, îți creezi publicul, creând un canal de comunicare constant cu ei. Cu alte cuvinte, compania vorbește cu publicul său , nu doar trimite mesaje.
Drept urmare, publicațiile dvs. sunt căutate de tot mai mulți oameni. Prin această comunicare, este posibil să înțelegem interesele din ce în ce mai specifice ale audienței (și să mergeți mai departe pentru a le întâlni).
În prezent, principala modalitate de a determina oamenii să vină la tine este prin crearea de conținut, adică oferirea de informații relevante care rezolvă probleme reale și sunt accesibile pe scară largă.
Marketing de conținut
Consumatorii caută zilnic soluții pe internet și, de cele mai multe ori, această căutare începe cu motoarele de căutare.
Marketingul de conținut își propune să vă poziționeze brandul la locul și momentul potrivit în călătoria de cumpărare pentru a oferi cele mai bune soluții.
Prin urmare, Content Marketing este procesul de publicare a materialelor și informațiilor relevante și valoroase pentru a atrage, converti și încânta un public .
Merită să ne amintim că această strategie, dacă este făcută bine, poate ajuta la triplarea accesului la companie pe internet în mai puțin de un an , pe lângă faptul că aduce multe alte beneficii, precum: recunoașterea mărcii, crearea de autoritate și educația pieței.
Pentru aceasta, trebuie să vă răspândiți conținutul în regiuni ale internetului care sunt atractive pentru persoana dvs. Există câteva metode considerate standard, precum un blog, site-ul companiei și profiluri pe rețelele de socializare.
Cu toate acestea, există modalități de a vă diversifica acoperirea cu diferite canale de conținut. Iată câteva modalități de a face acest lucru:
blog
Blogul este casa de marketing de conținut.
Asta pentru că este exclusiv al tău să comunici cu publicul, fără interferențele și distragerile pe care le pot avea alte canale precum rețelele sociale. Adică poți publica ce vrei, cum vrei, oricând vrei.
Blogurile sunt, de asemenea, foarte ușor de editat și gestionat, ceea ce face ușor pentru companiile cu echipe de marketing mici sau mari să poată implementa o strategie într-un mod practic, economic și rapid .
Și nu în ultimul rând, blogurile sunt un instrument excelent de optimizare a conținutului pentru a vă îmbunătăți clasamentul pe motoarele de căutare precum Google. Acest lucru îmbunătățește vizibilitatea afacerii dvs. și vă crește puterea de a atrage oamenii potriviți!
De asemenea, puteți folosi alte canale precum Medium și LinkedIn Pulse pentru a vă construi audiența în consecință. Funcționează ca blogurile, cu dezavantajele de a nu fi propriile domenii și cu o putere mai mică de clasare, dar sunt mai ușori și mai accesibili.
Site-ul instituțional
Multe companii se mulțumesc să aibă un blog sau o pagină pe o rețea de socializare. Toate acestea sunt foarte importante, dar nu elimină necesitatea unui site instituțional.
În primul rând, pentru că crește credibilitatea afacerii tale. La urma urmei, atunci când oamenii te caută, trebuie să se asigure că compania ta este serioasă și de încredere.
În al doilea rând, pentru că acesta devine un alt canal unde oamenii te pot găsi și care este, de asemenea, numai al tău și te poate ajuta să câștigi poziții bune în motoarele de căutare.
De asemenea, este esențial ca acțiunile tale de Marketing să direcționeze oamenii către un canal de unde pot solicita produsele sau serviciile tale și, în final, pot consuma de la tine, curățându-și principalele îndoieli. Și acest canal este, fără îndoială, site-ul instituțional.
Retele sociale
Puține locuri oferă atât de multă interacțiune între oameni și mărci ca rețelele sociale . Sunt un canal creat tocmai în acest scop: comunicare, influență și dialog.
Astfel, a avea o pagină pe principalele rețele de socializare unde se află publicul tău a devenit indispensabil: fie pentru a-ți promova acțiunile și conținutul, fie pentru ca oamenii să cunoască „în spatele camerei” companiei tale.
De fapt, acesta a devenit un punct fundamental pentru ca consumatorii să aleagă un brand, adică să se identifice cu companii pe lângă produs și serviciu, dar cu valorile și idealul din spatele lor. Și rețelele sociale sunt un canal excelent pentru ca acest angajament să se întâmple.
Rețelele sociale sunt, după cum sugerează și numele, mijlocul. Cu toate acestea, cel mai important lucru de cultivat sunt rețelele.
Și, în cazul rețelelor sociale, strategiile au mai multe scopuri, deoarece sunt foarte importante pentru branding și buzz și, în același timp, pentru generarea de trafic și conversii.
Cum să definești o strategie de social media
O strategie eficientă de social media trebuie să genereze o pondere semnificativă în generarea de trafic către domeniul tău, dar, în același timp, este un canal de comunicare și conștientizare a mărcii.
Deci, haideți să o împărțim în câțiva pași simpli:
- Pasul 1 — Stabiliți scopuri și obiective. Rețelele sociale au și o pâlnie și ar trebui să luați în considerare valorile relevante la fiecare pas. Metodologia OKRs pentru măsurarea performanței se potrivește perfect în acest caz;
- Pasul 2 — Găsiți rețelele corecte. Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter etc. sunt canale diferite și au particularitățile lor, deci intenția utilizatorilor și în fiecare dintre ele. Faceți cercetări despre profilul publicului, cuvintele cheie și tendințele înainte de a crea un profil de afaceri;
- Pasul 3 — Creați un profil. Acordați atenție dimensiunilor corecte ale postărilor și imaginilor de pe rețelele sociale . Amintiți-vă să utilizați un design și un ton al vocii care să corespundă standardelor mărcii dvs. și care se concentrează pe obiectivele definite în primul pas;
- Pasul 4 — Efectuați benchmarking. Vezi ce spun concurenții tăi și blogurile cu subiecte conexe. Dacă aveți concurenți puternici, ei publică cu siguranță o mulțime de lucruri relevante de care ar trebui să profitați;
- Pasul 5 — Definiți un plan editorial și un calendar. Acest lucru este necesar pentru a organiza fondurile și a analiza progresul strategiei. Aplicații precum Buzzsumo sunt instrumente bune de căutare a cuvintelor cheie și de tendințe;
- Pasul 6 — Învățați din rezultate. La fel ca blogurile și site-urile web, rețelele sociale au și instrumente de analiză. Folosiți-le pentru a vă calcula valorile și indicatorii.
Marketing prin e-mail
Email Marketing este procesul de trimitere a mesajelor în scop comercial către un grup de contacte obținute de o companie pe internet.
Poate fi folosit ca metodă de consolidare a mărcii, a vânzărilor, a comunicării cu clienții și potențialii clienți .
Canalul de mesagerie directă cu utilizatorul este un instrument de neegalat și poate aduce rezultate foarte eficiente. Puteți chiar să vă segmentați listele în funcție de mai mulți factori, cum ar fi rata de deschidere a e-mailurilor, răspunsuri, descărcări de materiale, printre altele.
Crearea unei liste de e-mail
Primul pas către o strategie bună de email marketing este să-ți construiești lista de e-mail, adică să obții contactele persoanelor care vor primi conținutul tău. Cum să facă acest lucru?
- Pasul 1: alegeți un software bun pentru a vă gestiona listele;
- Pasul 2: creați o ofertă extraordinară , cum ar fi un buletin informativ, o reducere sau un conținut bogat.
- Pasul 3: Introduceți formulare de abonare în site-ul sau blogul dvs.;
- Pasul 4: Dezvoltați o voce pentru compania dvs. și creați mesaje captivante .
tipuri de e-mail
E-mailul este un canal de contact cu clienții și potențialii clienți, nu? Acest mediu este o formă de comunicare bidirecțională. La urma urmei, oricine primește e-mailuri le poate răspunde!
De aceea, există diferite tipuri de mesaje pe care le puteți trimite, fiecare cu o intenție diferită în raport cu clienții potențiali.
1. E-mailuri informative
Acest tip de mesaj are scopul de a transmite informații relevante persoanelor de contact . Dacă aveți știri de primă mână, doriți să faceți publicitate unui anumit eveniment sau acțiune, e-mailurile informative sunt o metodă excelentă.
În general, acest tip de email este mai scurt, încercând să trimită cât mai multe informații. Dacă este posibil, în titlul mesajului însuși.
2. E-mailuri de nutriție
E-mailurile de nutriție sunt cele care influențează cititorul să întreprindă o anumită acțiune pe site-ul sau blogul tău .
Adesea, călătoria clientului poate dura mai mult decât ați dori. Prin urmare, lead nurturing poate accelera acest proces și poate face baza dvs. mai pregătită pentru momentul achiziției.
Mesajele de acest tip trebuie să fie și ele obiective și să ducă utilizatorul din inbox-ul în domeniul tău, oferind conținut care să-l ducă mai departe în canalul de vânzări.
3. E-mailuri educaționale
E-mailurile educaționale sunt foarte utile și ar trebui să fie cea mai mare parte a conținutului pe care îl trimiteți. Pur și simplu pentru că conținutul educațional este axat pe rezolvarea problemelor și îndoielilor .
Practic, acesta este motivul principal pentru care utilizatorul se abonează la conținutul tău.
Folosește-l pentru a trimite postări relevante, materiale selectate de tine, conținut exclusiv și orice altceva caută publicul tău.
4. E-mailuri tranzacționale
Acest tip de e-mail este foarte important și trebuie folosit cu înțelepciune. E-mailurile care sugerează o tranzacție sau o ofertă trebuie trimise în așa fel încât destinatarul să nu perceapă nicio exagerare.
O bună practică este să vă păstrați întotdeauna baza de e-mail curată, numai cu utilizatori care sunt cu adevărat considerați persoane.
De asemenea, e-mailurile tranzacționale ar trebui să se concentreze pe conversia utilizatorilor , care stabilește tonul vocii mesajului, un îndemn bun la acțiune și o legătură directă.
5. Buletin informativ
Buletinele informative sunt un tip recurent de corespondență. Prin abonarea la acesta, utilizatorul se așteaptă ca mesajele sale să sosească cu o anumită frecvență.
Este ca un ziar în care poți oferi conținut, disemina materiale, poți scrie mesaje și poți dialoga cu baza ta.
DACĂ
Într-o strategie de marketing digital, a fi găsit în motoarele de căutare este esențial, nu? Și pentru asta, există un concept specific pentru a obține rezultate organic , adică fără a plăti pentru reclame.
Aceasta este ceea ce numim optimizare pentru motoarele de căutare, optimizare pentru motoarele de căutare sau SEO.
Astăzi, motoarele de căutare se așteaptă să ofere cele mai bune rezultate pentru experiența utilizatorului. Există mai multe tehnici pe care ar trebui să le aplicați pentru a arăta motoarelor de căutare că site-ul dvs. poate oferi cea mai bună experiență și, astfel, vă poate îmbunătăți clasamentul.
Optimizarea paginilor înseamnă a le face ușor de înțeles atât pentru oameni, cât și pentru crawleri . Și asta va depinde de performanța ta într-o combinație de mai mulți factori de clasare. Există două grupuri de factori de clasare, pe care îi vom explica mai jos:
SEO pe pagină
Factorii de pe pagină sunt cei care pot fi optimizați în paginile dvs., cum ar fi titlul, meta-descrierea, legăturile interne, utilizarea etichetelor de titlu etc. Toate acestea îmbunătățesc experiența utilizatorului, dar pot fi citite și de crawlerele precum Google Bot .
Prin urmare, puteți avea conținut foarte atractiv, dar trebuie să demonstrați acest lucru roboților prin structuri de date. Trebuie să folosiți codul pentru a face referire la titlul dvs., meta-atributele, imaginile , hyperlinkurile.
SEO în afara paginii
Nu se opreste aici! Factorii externi influențează, de asemenea, clasarea dvs., cum ar fi timpul de încărcare a site-ului dvs., parametrii dvs. de securitate, linkurile de intrare etc.
FĂRĂ
Marketingul motoarelor de căutare . Numele acela spune totul. Motoarele de căutare sunt utile pentru strategiile digitale care implică media organică sau plătită. Când efectuați o căutare, aceste motoare vor returna o listă de link-uri utile, iar unele dintre ele vor fi reclame.
Prin urmare, marketingul în motoarele de căutare este un proces foarte cuprinzător. Chiar și SEO este conținut în SEM!
Astăzi, este practic imposibil ca marketingul în motoarele de căutare să nu fie o parte importantă a vreunei strategii de marketing pe internet. Și pentru asta, trebuie să ataci din toate părțile!
Atunci când afișează reclame sau link-uri organice, mai ales, motoarele de căutare sunt preocupate de experiența utilizatorului și astfel ajung la utilizatorii care au intenții comerciale atunci când efectuează o căutare.
Pe lângă creșterea organică, media plătită oferă oportunități unice de creștere. Instrumentele și tehnicile de analiză vă permit să găsiți calea către o rentabilitate pozitivă a investiției.
Și, dacă investiția în reclame pe internet vă poate aduce mult mai multe profituri decât costuri, de ce să nu încercați?
Dacă încă nu v-am convins, aflați puțin mai jos:
Publicitate
Pe internet astăzi, există trei tipuri de media:
- Mass-media achiziționată: provine din interacțiunea cu publicul, reprezintă implicare, distribuiri, comentarii și mențiuni;
- Media deținute: sunt cele care aparțin cuiva, site-uri web, bloguri, profiluri de social media;
- Media plătită: este promovarea conținutului dvs. prin reclame, cum ar fi plata-pe-clic (PPC), afișaje, retargeting, publicitate pe rețelele sociale și promovarea conținutului.
Această combinație de media este cea care va defini cel mai bun mod de a vă cuceri publicul. Nu ignora niciodată niciunul dintre ei.
Desigur, rezultatele organice sunt grozave pe termen lung, dar nu au aceeași viteză și opțiuni ca și publicitatea online. Iată câteva tipuri de reclame:
Plată pe clic (PPC)
PPC este achiziționarea de media care sunt taxate în funcție de numărul de clicuri primite de anunțul dvs. Cel mai obișnuit tip de plată-pe-clic sunt anunțurile pentru motoarele de căutare.
Deci, pe pagina de rezultate Google, de exemplu, există link-uri organice și plătite.
Dacă sunteți agent de publicitate, vă puteți poziționa anunțul folosind cuvinte cheie și variante ale acestora. Iar utilizatorul, la efectuarea căutării, va găsi aceste linkuri sponsorizate în SERP.
Reclame grafice
Un afișaj sau un banner este un amestec de imagini și text. Anunțurile grafice nu apar în general în paginile cu rezultatele căutării, ci pe site-urile care fac parte din rețeaua publicitară aleasă.
retargeting
Retargeting – a nu fi confundat cu Remarketing – sunt bannere care apar utilizatorului după ce acesta vizitează un site web sau efectuează o anumită acțiune. Aici, ideea este ca anunțul tău să fie amintit de oameni, reluând interacțiunea cu canalul de vânzări.
Când vizitați un anumit site web, de exemplu, este posibil să vă apară mai multe anunțuri de pe acel site web atunci când vizitați un site web care face parte din rețeaua publicitară.
promovarea conținutului
Promovarea este o alternativă media plătită interesantă pentru marketerii de conținut. Web-ul este plin de conținut uimitor și a fi observat poate fi dificil.
Există mijloace gratuite de diseminare, cum ar fi rețelele sociale. Cu toate acestea, dacă doriți să accelerați acest proces, puteți transforma apelul către conținutul dvs. într-o reclamă.
Astfel, vei avea o vedere privilegiată pe motoarele de căutare și rețelele sociale, pe lângă faptul că vei putea segmenta publicul pentru care este afișat.
Reclame pe rețelele sociale
Așa cum există reclame în rezultatele căutării, acestea pot fi afișate și pe rețelele sociale. Rețeaua Facebook – care include alte medii precum Instagram – are propria sa rețea de reclame .
Astfel, în funcție de preferințele, interesele și profilurile pe care le vizitați, rețeaua va afișa reclame specifice pentru acel utilizator. Fiecare dintre rețelele sociale are diferite opțiuni de direcționare și acest lucru face diferența în performanța acestor reclame.
marketing afiliat
O modalitate foarte comună de a genera venituri din marketingul digital este prin intermediul afiliaților . Dacă vindeți un produs sau un serviciu, puteți crea o rețea de bloguri și site-uri web care vă pot comercializa produsul în schimbul unui comision.
De asemenea, dacă deții un blog sau un site web și obții mult trafic, poți fi plătit pentru a facilita sau a genera vânzări pentru un producător. Acest lucru se face de obicei printr-un banner sau conținut sponsorizat.
managementul conducerii
Gestionarea clienților potențiali înseamnă urmărirea și preluarea potențialilor clienți de la prima conversie până la vânzări și postvânzare. Acest subiect al marketingului digital este cunoscut și sub numele de managementul achizițiilor de clienți sau managementul contactelor.
De asemenea, managementul lead-ului este adesea confundat cu cultivarea lead-ului. Vom vedea că creșterea lead-urilor este o parte a procesului de management al lead-urilor.
Consultați pașii din acest proces:
- Generarea de clienți potențiali: este arta de a găsi utilizatori potențial interesați de afacerea dvs. Generarea de lead-uri are loc la punctele de conversie poziționate tactic în e-mailuri, reclame, conținut, instrumente etc.;
- Generarea de clienți potențiali calificați: mai mult decât simpla generare de noi contacte, clienții potențiali calificați sunt cei identificați ca oportunități de vânzare. Sunt oameni mai departe de-a lungul pâlniei;
- Calificarea clienților potențiali : Calificarea clienților potențiali înseamnă analizarea lor mai precisă, clasarea celor mai bune oportunități în funcție de comportamentul lor înregistrat. Echipele de vânzări și marketing au adesea specialiști în calificare;
- Încurajarea clienților potențiali : Încurajarea clienților potențiali înseamnă a oferi conținut relevant bazei tale de contacte, pentru a-i face să continue prin canalul de vânzări. Astăzi, e-mailul este o metodă foarte eficientă de a cultiva clienții potențiali, dar există funcții noi interesante, cum ar fi marketingul bazat pe cont .
Pe măsură ce baza dvs. de clienți potențiali crește, procesul dvs. de gestionare a clienților potențiali trebuie să devină scalabil.
O bază de contact poate ajunge la sute de mii și chiar milioane de oameni. Acest lucru determină necesitatea de a face față unor sisteme mai robuste, mecanisme complexe de urmărire a activităților și standardizarea mesajelor trimise.
Nu se oprește aici. Chiar și după vânzare, clienții sunt în continuare lideri în cadrul bazei. La urma urmei, trebuie să găsiți mecanisme de upsell , cross-sell și de reținere a clienților .
Trebuie să rețineți că pâlnia de vânzări nu se termină la vânzare, ci atunci când clienții devin susținători ai mărcii dvs.
Daca vrei sa creezi mesaje personalizate, segmentate in functie de diferitele profiluri de contacte prezente in baza ta, trebuie sa apelezi la tehnologie. Cu cât numărul de clienți potențiali este mai mare, cu atât această administrație devine mai complexă.
Pentru aceasta, software-ul de automatizare este esențial de la un nivel minim de performanță.
automatizarea marketingului
După cum am menționat, este foarte dificil să gestionezi o bază mare de clienți. Pentru a comunica cu mii – poate milioane – de oameni, aveți nevoie de un instrument care poate organiza și urmări toate acele înregistrări.
De aceea, mai mult decât o tehnică, automatizarea marketingului este un tip de tehnologie de marketing digital. Prin intermediul acestuia, este posibilă eficientizarea tuturor acestor nevoi.
Adesea, aceste software au soluții pentru crearea fluxurilor de lucru și comunicare. Este ca o combinație între sistemele de stocare, analiza datelor și implicarea contactelor.
În acest fel, este posibil să vă segmentați baza în termeni de profil, comportament și acțiuni întreprinse și, pentru fiecare dintre aceste criterii, să oferiți o serie de stimulente pentru conversie și, în cele din urmă, pentru încântarea utilizatorilor.
Concurența pentru cele mai bune instrumente de automatizare a crescut foarte mult și această piață s-a dovedit a fi foarte promițătoare în lumea marketingului. Se estimează că până în 2025 această piață va atinge o capitalizare de peste 7 miliarde USD !
Optimizarea conversiilor – CRO
Unul dintre cei mai folosiți termeni în marketingul digital este conversia, nu? Procesul de a aduce publicul la baza dvs. de contacte și de a le duce la partea de jos a pâlniei de vânzări.
Scopul optimizării conversiilor – sau al optimizării ratei de conversie – este de a afla unde conversiile nu sunt valorificate corespunzător într-un blog sau site. Și cele mai bune modalități de a face asta sunt analiza și testarea datelor!
Înainte de a lua decizia asupra modificărilor de făcut pentru a crește ratele de conversie, un profesionist CRO efectuează un diagnostic logic.
1. Ridicarea de ipoteze
CRO-urile au, în general, un mijloc de a obține date pe toate canalele lor. Instrumente precum Google Tag Manager vă permit să instalați aplicații de urmărire a utilizatorilor pe mai multe site-uri web și bloguri în același timp.
Astfel, este posibil să înțelegem de ce există persoane care vizitează blogul, dar nu trec prin pâlnie. De acolo, creați doar acțiuni concentrate pe publicul care își dorește cu adevărat să facă parte din rețeaua dvs.
2. Valori cheie
Odată ce ați ridicat o ipoteză, este timpul să transformați acea idee în ceva măsurabil și nu este o sarcină ușoară!
Folosind instrumentele potrivite, putem obține tot felul de date. Atât de multe, încât ne putem pierde chiar în atâtea informații – și asta este grav! Privind valorile potrivite, veți economisi mult timp și bani.
Desigur, oricine dorește să genereze mai multe venituri, să aibă clienți mai mulți și mai buni. Dar pentru asta, trebuie să aflați ce generează cele mai multe venituri și să le împărțiți în măsuri pentru fiecare etapă a călătoriei de cumpărare.
Măsurile de marketing, așadar, pot fi defalcate în funcție de pâlnia de vânzări, de la atracție la post-vânzare!
Valori de conversie
De ce Optimizare pentru conversie? E simplu. Există o relație directă între numărul de conversii și valoarea veniturilor generate de afacerea dvs.
Și pe orice pagină, există o multitudine de motive pentru care oamenii nu fac conversii .
Prin urmare, investiția în puncte de îmbunătățire a conversiilor se va reflecta în câteva cifre importante, care sunt:
- Număr de clienți potențiali: reprezintă numărul de clienți potențiali generați. Această valoare funcționează ca un parametru de performanță în timp. La urma urmei, traficul tinde să crească și odată cu asta, rata dvs. de generare de lead-uri ar trebui să țină pasul cu ea;
- Costul pe client potențial: CPL determină calitatea clienților potențiali pe care le primiți. Prin urmare, costul generării unui nou client potențial trebuie să rămână întotdeauna scăzut în raport cu costul achiziționării unui nou client;
- Număr de utilizatori: mii, poate milioane de oameni vor efectua conversii pe paginile dvs., dar acest număr este mare sau mic în raport cu numărul de utilizatori care vă navighează pe domeniul dvs.? La asta încearcă să răspundă această măsurătoare;
- Rata de conversie de la clienți potențiali la clienți potențiali calificați pentru vânzări: în sfârșit, nu putem ignora canalul. Nu toți clienții potențiali sunt în aceeași etapă a călătoriei de cumpărare și, prin urmare, această etapă care tranzitează între mijlocul și partea de jos a pâlniei trebuie respectată.
valorile veniturilor
Valorile de venit nu trebuie analizate separat de valorile de conversie. Scopul conversiei este de a duce utilizatorul la achiziție și, aici, îi vom diferenția din motive metodologice.
- Costul de achiziție a clienților: o strategie de marketing vă poate costa timp, bani și alte resurse. Prin urmare, este necesar să calculăm cât, în medie, cheltuim pentru a dobândi un nou client;
- Lifetime Value : cunoscut și sub denumirea de LTV, reprezintă, în medie, venitul generat de client pe parcursul ciclului său de viață;
- Număr de clienți: întrucât vorbim despre o pâlnie, este firesc că există mult mai puțini clienți decât clienți potențiali. Prin urmare, această măsurătoare răspunde ce puncte de conversie generează cei mai mulți clienți și dacă numărul de clienți este în concordanță cu veniturile;
- Profit: în sfârșit, optimizarea conversiilor ar trebui să aibă un impact asupra profitului. Acest număr vă va spune dacă investițiile și costurile au meritat. Merită să ne amintim că profiturile negative reprezintă pierderi.
3. Calcularea relevanței
Înainte de a putea fi implementat un proces de optimizare a conversiilor, este mai întâi necesar să definiți rezultatele fiabile .
Prin urmare, este necesar să existe o populație definită și eșantioane de dimensiuni rezonabile pentru a efectua testele.
Și aceasta nu este o sarcină ușoară. Într-un eșantion foarte mic, rezultatele devin foarte sensibile la variații, fie că sunt pozitive sau negative. Cu toate acestea, un eșantion foarte mare – deși nu este rău din punct de vedere statistic – poate fi o pierdere de timp și resurse pentru testare.
4. Crearea de teste
Crearea de teste este o artă. De fapt, acest subiect poate lua o carte întreagă. Datorită media digitală, este posibil să rulați zeci (uneori sute!) de teste în același timp.
Astfel, faza de testare poate fi împărțită în alte faze mai mici.
În mod preliminar, sunt testate mai multe ipoteze. După ce rezultatele sunt colectate, cele mai bune sunt duse mai departe, dar procesul nu se oprește aici.
Apoi, se stabilesc ipoteze cu privire la modul în care se pot lucra la cele mai bune rezultate pentru a genera și mai multe rezultate, repornind ciclul.
Doar atunci când cele mai bune rezultate au îmbunătățiri pozitive, profesionistul CRO va avea suficiente dovezi că au fost implementate îmbunătățiri definitive.
5. Analiza rezultatelor
Deși nu pare, această fază este destul de complicată. Nu doar pentru vizualizarea datelor, ci și pentru încrederea în proces. Pentru a obține rezultate fiabile, trebuie să:
- Configurați toți pașii de conversie. Acest lucru implică adesea mai multe componente de software și trebuie să vă asigurați că rezultatele pe care le obțineți sunt corecte. O eroare la începutul procesului îi va deruta pe cei care analizează datele;
- Căutați valorile potrivite. O mulțime de clienți potențiali nu înseamnă neapărat mai multe venituri. Pe de altă parte, clienții potențiali care devin clienți al căror cost de achiziție este foarte mare nu vor fi întotdeauna o afacere bună. Aceasta variază în fiecare segment și doar cei care analizează datele pot defini cel mai bun parametru;
- Analiza corectă a rezultatelor va defini luarea deciziilor. Analizarea lor greșită poate duce la acțiuni ineficiente sau chiar dăunătoare și, mai rău, poate deruta total echipa de marketing.
Deci, trebuie să verificați fiecare punct de conversie, să vă asigurați că informațiile ajung corect în software-ul dvs. CRM sau de automatizare a marketingului și să puneți la îndoială chiar și cele mai evidente ipoteze.
Alte strategii și canale de marketing digital
Podcasturi și postări audio
Conținutul audio este o tendință în creștere, în special odată cu popularizarea podcas-urilor .
Acestea permit o mai mare ușurință de consum de către utilizator, deoarece pot fi accesate, de exemplu, de pe un dispozitiv mobil pentru a asculta în timp ce mergi, conduc sau doar departe de computer.
În plus, merită să ne amintim că Audio Marketing este unul dintre marile pariuri ale viitorului, în principal datorită apariției tehnologiilor de asistență virtuală precum Alexa, de la Amazon, și Cortana, de la Microsoft.
instrumente și aplicații
Aplicațiile sunt extrem de interesante pentru diverse nișe. Acestea permit o mai mare interacțiune între utilizator și mărci, pe lângă faptul că sunt un spațiu exclusiv pentru companie.
Cu ele, poți încuraja utilizatorul să rămână în contact cu domeniul tău mai mult timp și să crească valoarea percepută de public.
Notificări
Un exemplu de instrument care poate fi definitiv pentru îmbunătățirea rezultatelor site-ului dvs. sunt notificările push .
Practic, funcționează ca mici alerte pe care se poate face clic care apar pe dispozitivul utilizatorilor înregistrați și pot conține CTA-uri pentru postări de blog, materiale bogate, pagini de destinație și multe altele.
Deoarece funcționează ca un tip de alertă, aceste notificări garantează rate de conversie ridicate și pot funcționa atât pe desktop, cât și pe mobil.
chatbots
Chatbots , roboți de comunicare automată , sunt instrumente excelente de adăugat la strategia ta digitală.
Pe lângă asistența în procesul de optimizare a serviciilor pentru clienți pe site-uri web și rețele sociale, acești roboți pot fi folosiți pentru a îmbunătăți relațiile cu clienții potențiali și clienții, pentru a disemina informații importante și chiar pentru a genera vânzări.
Bloguri și site-uri web ale partenerilor
Publicarea de materiale cu link-uri către domeniul tău pe alte bloguri a devenit o tactică esențială de marketing online. Merită să ne amintim că volumul și calitatea backlink-urilor sunt factori importanți de clasare în Google.
Astfel, puteți crea conținut relevant pentru a-l publica pe blogul unui partener, de exemplu. Deci, toată lumea câștigă.
Vom continua să explicăm cum să vă structurați planul de marketing digital. Dacă doriți să continuați mereu cu acest material, îl puteți descărca chiar acum!
Plan de marketing digital
Pentru a crea o strategie de marketing digital, trebuie să începeți prin a stabili obiective, nu? Și, pentru ca dvs. să vă atingeți obiectivele de marketing, cel mai bun mod este să planificați diferite acțiuni posibile.
Când încercăm să prezicem posibile scenarii și să documentăm o foaie de parcurs de acțiuni, vorbim despre crearea unui plan de marketing , în care să fie folosite toate sursele posibile de informații.
De exemplu, dacă doriți să generați mai multe vânzări, un obiectiv de marketing ar putea fi o creștere procentuală a cantității de clienți potențiali calificați.
Din aceasta, având în vedere personajul tău, resursele tale disponibile și scenariul în care se află afacerea ta, este posibil să stabilești un plan pentru a realiza acest obiectiv!
Dar cum să unești atât de multe elemente deodată?
Poate părea foarte complex, dar există câțiva pași care s-au dovedit a ajuta (foarte mult!) la structurarea unui plan.
1. Definirea obiectivelor
Atunci când definiți un plan, este important să acoperiți diferite tipuri de obiective. Acest lucru se datorează faptului că, adesea, obiectivele mai mari depind de atingerea mai multor obiective mici. Aceasta este ceea ce numim obiective primare și secundare.
Pe lângă complexitate, sincronizarea este, de asemenea, foarte importantă. Prin urmare, o bună planificare include obiective pe termen scurt, mediu și lung.
Acesta fiind primul pas al unui plan de marketing, relevanța acestuia este incalculabilă. Definirea greșită a obiectivelor poate compromite strategia în ansamblu.
Și pentru a elimina această posibilitate, există un cadru foarte popular pentru aceasta, SMART . SMART este acronimul pentru caracteristicile esențiale ale unui obiectiv de marketing.
Prin urmare, un obiectiv de marketing este relevant atâta timp cât este:
- Specific sau specific: toți cei implicați trebuie să aibă o înțelegere clară despre ce este vorba;
- Măsurabil sau măsurabil: nu are sens să creezi un obiectiv dacă nu poate fi măsurat sau are criterii subiective, nu?
- Acționabile sau realizabile: obiectivele ușoare duc la oportunități irosite, iar obiectivele prea dificile pot demotiva echipa. Cele mai bine concepute obiective sunt atât provocatoare, cât și realiste;
- Relevant sau relevant: atunci când stabiliți un obiectiv, asigurați-vă că acesta este esențial pentru afacerea dvs.
- Limitat în timp sau temporal: fiecare obiectiv trebuie să aibă un termen limită pentru a fi atins. Desigur, obiectivele pentru o lună, un trimestru sau un an au caracteristici diferite.
2. Crearea indicatorilor cheie de performanță (KPI)
Obiectivele sunt întotdeauna însoțite de indicatori. Cu toate acestea, într-o mare de informații, trebuie să căutați indicatorii potriviți . Îți vor arăta dacă ești pe calea cea bună pentru a-ți atinge obiectivele.
KPI-urile sau Indicatorii Cheie de Performanță reprezintă exact acest concept. KPI-urile sunt numere sau procente absolute, care pot fi măsurate, analizate și au o importanță directă pentru afacerea dvs.
De exemplu, aveți un obiectiv legat de generarea de trafic? Deci, minimul zilnic de vizite pe site-ul sau blogul dvs. este un indicator valid.
Merită să ne amintim că KPI-urile pot fi indicatori de orice natură, atâta timp cât sunt măsurabili și relevanți. Măsurile de marketing, de exemplu, pot fi indicatori cheie, așa cum vom vedea în continuare.
3. Detalii despre persoană
Când am vorbit despre personaje la începutul acestui articol, am evidențiat importanța pe care acestea o au pentru o strategie. Aici, argumentul este întărit: investiți timp și resurse în crearea unei persoane detaliate.
Căutați utilizatori în baza dvs. de clienți potențiali, oameni pe rețelele sociale ( LinkedIn și Facebook sunt excelente pentru acest lucru) și în căutările pe internet. Dacă aveți deja o persoană documentată, o puteți extinde!
Pe lângă întrebări precum „care sunt problemele tale?” sau „cum putem ajuta persoana să rezolve aceste probleme?”, explorarea unor subiecte suplimentare poate fi destul de lămuritoare.
Doriți să vă completați analiza personală? Întrebați „ce cărți citește?”, „care sunt influenții ei preferați?”, „la ce evenimente participă?”, „ce software folosește?” si altii. Aprofundarea personalității tale va duce întotdeauna la identificarea de oportunități mai multe și mai bune.
Valori de marketing digital
Unul dintre principalele avantaje ale marketingului digital este că este măsurabil. Astfel, posibilitatea documentării și evaluării strategiilor utilizate permite înțelegerea strategiei și luarea deciziilor pe baza datelor.
Înainte de internet, demonstrarea valorii unei acțiuni de marketing era mult mai dificilă. Lipsa de cunoștințe motivează decizii proaste.
Și, pentru ca tu să nu le angajezi și să extragi tot ce e mai bun din toate eforturile tale, definirea parametrilor de măsurare este esențială . Este imposibil să reușești fără să le folosești corect.
Mai jos am enumerat unele dintre cele mai importante valori de marketing , dar vă recomandăm să le studiați în continuare atunci când creați o strategie.
Cea mai bună modalitate de a începe să vă uitați la valorile potrivite este să obțineți câteva date de pe blogul sau site-ul dvs. web. Valorile comune utilizate într-o strategie sunt:
- Vizitatori unici: care este numărul de persoane care vă accesează pagina. Fiecare vizitator este numărat o singură dată în perioada de timp indicată;
- Sesiuni: este ansamblul de interacțiuni, cum ar fi vizualizări de pagină și clicuri, pe care același utilizator le efectuează într-o anumită perioadă;
- Trafic organic și plătit: reprezintă numărul de sesiuni care provin din motoarele de căutare și campanii plătite de pe web;
- Rata de respingere: este procentul de utilizatori care fac o singură vizită, fără a efectua alte interacțiuni,