Comunicat Presa Afaceri Bibloo România, un nou jucător internațional intră pe piața de modă online locală

Bibloo România, un nou jucător internațional intră pe piața de modă online locală

Noi jucători pe piața est-europeană de e-commerce, dar și investiții

Europa de Est rămâne una dintre piețele cu cea mai mare creștere în e-commerce și cea mai mare rată de injecții de capital în business-urile cu potențial. Ea oferă oportunități pentru cei noi intrați, consumatorii est-europeni de shopping online fiind deschiși la idei originale.

 

Piața de e-commerce din România: fapte și cifre

România are un număr de aproximativ 19,8 de milioane de locuitori și 11 milioane de utilizatori de internet, conform ultimelor statistici. Peste 60% dintre utilizatorii de internet (aproximativ 7 milioane de persoane) au realizat cel puțin o tranzacție online. Mai mult, în perioada 2015-2016, România a înregistrat o creștere exponențială a cumpărăturilor online realizate de pe dispozitivele mobile; în ultimii 2 ani, mijlocul preferat de majoritatea celor care au realizat cumpărături online au rămas dispozitivele de tip desktop/laptop.

Conform statisticilor furnizate de GPeC.ro, o persoană din România face în medie 8,2 cumpărături online pe an. Plata la livrare a cumpărăturilor rămâne preferată de aproximativ 90% dintre utilizatori, doar 10% optând pentru plata cu cardul, online banking, micro-plați sau plata prin SMS.

 

Cumpărăturile de fashion și beauty, locul second în trendul cumpărăturilor online

Numărul magazinelor online active în România a rămas relativ constant în ultimii ani, acesta ajungând la aproximativ 5.000, conform analizelor GPeC.ro. Dintre acestea, numai 200 de magazine online generează venituri de peste 1 milion de euro pe an.

Valoarea coșului minim a înregistrat creșteri constante în ultimii ani: 160 de lei în 2014, 180 de lei în 2015, iar prognoza de creștere pentru 2016 este de 10% în raport cu anul precedent.

Studiile realizate de GPeC.ro, la începutul lui 2016, au reușit să evidențieze preferințele românilor în privința cumpărăturilor online, ordinea fiind următoarea: livrare gratuită, campanii promoționale și reduceri, returnarea produselor gratuit și livrare rapidă.

 

Un nou lanț de retail online pe piața din România

Piața românească de retail online a trecut prin multe transformări în ultimele luni. Lansările Answear și Zoot, achizițiile unor magazine deja existente (preluarea retailerului local Click4Fashion de către rețeaua FashionUP), închiderile de operațiuni (retragerea rețelei internationale Stilago de pe piața locală) sau, dimpotrivă, extinderea activităților (lansarea unei secțiuni de fashion pe site-ul eMAG.ro), au arătat ca piața românească oferă cadrul perfect pentru orice acțiune în această industrie.

Jucătorii „cu state vechi”, cum ar fi Fashion Days, sunt nevoiți, în aceste condiții, să-și adapteze strategiile într-o piață competitivă și ofertantă, în condițiile în care incentivări ca livrare gratuită, retur gratuit sau livrare rapidă nu mai constituie cereri speciale din partea clienților, ci condiții normale incluse în cumpărăturile online.

 

Bibloo, un start-up din 2016 cu bazele în Republica Cehă, vine și completează tabloul pieței de retail online. Magazinul online este proiectul omului de afaceri  ceh Václav Skala și îl are ca CEO pe Petr Liesner, inițiatorul celebrului magazin Mall.cz. Investiția initială în acest proiect a fost de aproximativ 4 milioane de euro.

Operațiunile internationale ale rețelei de retail online Bibloo se desfășoară, în acest moment, în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Croația, Olanda, iar planurile de penetrare a noilor piețe pun pe harta extinderilor țări ca Franța, Germania, Austria, Italia, Spania, Danemarca, Finlanda, Suedia, Marea Britanie, Belgia și Polonia.

 

„Oferta Bibloo se va evidenția prin brandurile de top cu prețuri echilibrate, dar și prin adaptabilitatea de care suntem capabili, oferind beneficii originale, croite pe cererea pieței. Bibloo VIP este doar un exemplu de cum ne dorim fidelizarea clienților, dar și de cum vrem să ne diferențiem de competiție”, ne-a declarat Ondřej Liška, Marketing Manager Bibloo.

 

Bibloo România le oferă clienților peste 100 de branduri premium, printre care se regăsesc U.S.Polo Assn, Armani Jeans, Hugo Boss sau Tommy Hilfiger, precum și beneficii exclusive, croite nevoilor lor, incluzând aici livrare gratuită, colecții exclusive și o linie de credit pentru membrii Bibloo VIP. Principala atracție pentru clienții Bibloo o reprezintă faptul că orice utilizator înregistrat poate beneficia gratuit de programul Bibloo VIP timp de o lună de zile.

 

„Clienții Bibloo sunt consumatori avizați de modă de calitate. Poziția Bibloo pe piața locală este aceea de magazin online premium, oferind acces la cele mai noi colecții ale brandurilor prezente pe site. În 2017, Bibloo va dezvolta o strategie unică pentru extinderea operațiunilor pe piața din România, dar și în întreaga regiune est-europeană, combinând pârghiile online cu cele inspirate de retailul clasic. Veniturile estimate pentru perioada următoare, conform prognozelor noastre, vor depăși 10 milioane de euro”, concluzionează Radu Mâcâială, Expansion Manager pentru rețeaua Bibloo, a cărui experiență în operațiuni și achiziții include business-uri ca Fashion Days ori Stilago.