- comunicat de presa, news release, media release
Comunicat Presa Media Publicitate Ghidul final pentru marketingul nonprofit
Acest articol a fost scris de Sorin, CEO Manager SorinDesign. Dacă doriți să faceți următorul pas în afacerea dvs., vă încurajăm să vizitați SorinDesign.Ro, propulsat de SorinAlmaDesign.
Ultima mea slujbă a fost în departamentul de comunicare pentru o organizație non-profit de artă spectacolului.
Când spun „departament”, vreau să spun că a fost Managerul de comunicații și lucram împreună la întreaga strategie de marketing a organizației noastre nonprofit – pe care o numiți, am făcut-o noi doi. A fost palpitant având atâta responsabilitate creativă, dar ar putea fi și copleșitoare.
Acest ghid final de marketing nonprofit este un rezumat a tot ceea ce am învățat în cei șase ani de activitate, alături de cele mai bune practici de la alte organizații non-profit de succes.
Lucrul într-o organizație nonprofit este adesea o muncă a iubirii și, de obicei, purtați multe pălării pentru a menține organizația pe linia de plutire. Așadar, având o strategie de marketing vă ajută marca să crească mai repede, ducând la creșterea gradului de conștientizare și donații.
Vom identifica cele mai eficiente strategii pentru organizația dvs. nonprofit pentru a vă atinge obiectivele și pentru a evita răspândirea echipei prea subțiri, mai ales dacă bugetul dvs. de marketing sau personalul dvs. sunt limitate.
Vom acoperi următoarele subiecte dintr-o perspectivă de marketing nonprofit:
- Bazele brandingului
- Solicitarea unor donatori majori
- Identificarea obiectivelor
- Platforme și instrumente de marketing
- Ce conținut merită distribuit?
- Subvenții
1. Bazele brandingului
Primul pas este să vă definiți marca. Un ghid de stil clar menține coerența în toate eforturile dvs. de marketing, indiferent de mediu.
Identificarea publicului
Pentru orice strategie de marketing, este important să vă înțelegeți datele demografice și cum să comunicați cu acestea. Campaniile de marketing nonprofit de succes sunt direcționate către un public foarte specific, așa că puneți-vă următoarele întrebări:
- Cine sunt oamenii pe care îi atinge cu adevărat misiunea?
- Dacă aveți deja o bază de suporteri existentă, identificați punctele comune.
- Cercetează publicul unor organizații similare.
- Încercați sondaje și focus grupuri pentru a afla ce face publicul țintă să bifeze.
Folosiți marketing pe mai multe segmente pentru a vă identifica oamenii; dacă doriți ceva mai rapid și mai ieftin, Google Analytics vă poate oferi informații utile despre susținătorii dvs. actuali.
Adăugarea unei întrebări de sondaj precum „cum ați auzit de noi” la pagina de donații sau cererea de voluntariat este o modalitate excelentă de a descoperi legătura dintre adepții dvs. și misiunea dvs.
Persoanele de marketing
Odată ce știți cine este publicul dvs. țintă, creați o „persoană” pentru a vă conecta mai bine cu ei. Persoanele sunt personaje fictive care îi ajută pe specialiștii în marketing să imagineze pe cineva care ar putea răspunde la conținutul dvs. și să vă umanizeze mesajul de marketing. Este mai ușor (și mai eficient) să-ți imaginezi că vorbești cu o singură persoană față de întreaga lume.
Puteți avea mai multe persoane, dar faceți-le specifice. După cum spune Jason Grunberg de la agenția de marketing Sailthru, „Ozzy Osbourne și Prince Charles sunt amândoi bărbați britanici la sfârșitul anilor 60, dar nu sunt neapărat interesați de aceleași lucruri”. Când vă creați persoanele, luați în considerare detalii precum:
- Locație (locală, națională sau internațională)
- Date demografice (vârstă, sex, ocupație, nivel de venit, stare civilă)
- Psihografie (valori, hobby-uri, stil de viață, personalitate, atitudine, comportament) Industrii (medicale, educaționale)
Dați-le un nume, gândiți-vă la ce au mâncat la micul dejun și imaginați-vă speranțele și visele pentru viitor … dacă sunt drăguțe, dați-le numărul meu.
Pentru a atrage publicul dvs., aveți nevoie de un brand frumos, consecvent și profesional. Asta înseamnă că veți avea nevoie de o siglă nonprofit excelentă, voce de marcă, site web și alte elemente vizuale. Aflați mai multe despre procesul de branding aici.
2. Solicitarea unor donatori majori
Este adevărat că donatorii majori vă pot găsi datorită eforturilor dvs. de marketing minunate. Dar, după cum știu cei din domeniul dezvoltării nonprofit, există mai multe lucruri care se referă la solicitarea și administrarea donatorilor importanți.
Cel mai bun prim pas este să vă asigurați că organizația dvs. este acolo.
Prezența dvs. pe site și pe rețelele de socializare este esențială.
Asigurați-vă că susținătorii dvs., în special membrii consiliului de administrație, vă urmăresc pe rețelele de socializare, se implică și partajează conținutul dvs. pentru a vă optimiza acoperirea către potențiali donatori majori.
3. Identifică-ți și reglează-ți obiectivele
La fel ca în majoritatea planurilor (sau când încep orice proiect de îmbunătățire a locuințelor) problemele încep atunci când încercați să faceți prea multe lucruri simultan.
Te răspândești prea subțire și nu pui suficientă energie pentru a reuși un lucru. Acest lucru este valabil mai ales în cazul marketingului pentru organizații non-profit.
De obicei, organizațiile nonprofit mici observă cele mai bune rezultate atunci când aleg un obiectiv prioritar pe trimestru. Desigur, pentru organizațiile mai mari, este posibil să fii mai ambițios.
Cadrul SMART
O tehnică utilă pentru identificarea și atingerea obiectivelor dvs. este utilizarea cadrului obiectiv SMART. SMART înseamnă:
- Specific: alegeți un obiectiv cu un singur rezultat cheie.
- Măsurabil: asigurați-vă că vă puteți urmări progresul pe parcurs.
- Realizabil, dar ambițios: având în vedere poziția dvs. actuală (timp, bani, capacitatea personalului), alegeți ceva ce știți că puteți realiza, dar este totuși la îndemână.
- Relevant: obiectivele bune sporesc succesul organizației și obiectivele generale.
- În timp util și bazat pe timp: creați un termen realist.
Cele mai comune obiective de marketing nonprofit sunt:
- Creșteți donațiile
- Adânciți angajamentul
- Creșteți gradul de conștientizare
- Creșteți calitatea de membru (dacă organizația dvs. non-profit are un club de donatori)
Ok, așa că v-ați identificat identitatea mărcii, ați găsit publicul și ați identificat obiectivele. Acum, cum să le conectați pe toate trei?
4. Platforme și instrumente de marketing
Mesajele dvs. de marketing ar trebui să vă susțină în mod clar obiectivele și misiunea într-un mod autentic și transparent. Acesta este, de asemenea, un moment minunat pentru a crea un calendar de marketing.
Lucrați înapoi de la termenele limită și evenimentele speciale pentru a lua în considerare ce materiale să creați, copiați să scrieți și când să le programați.
Mai ales dacă adoptați o abordare multi-platformă, vă ajută să priviți imaginea de ansamblu pentru a direcționa și aloca energie.
Dar ce platforme vor funcționa cel mai bine în strategia dvs. nonprofit?
Mai jos sunt câteva dintre cele mai populare platforme de marketing digital pentru a partaja mesajul dvs. de marketing nonprofit. Fiecare are punctele sale forte, deci cheia este să alegeți care este cel mai eficient pentru a ajunge la publicul țintă.
Evitați o abordare generală și adaptați-vă mesajele în consecință: lucrați mai inteligent, nu mai greu.
Site-ul web
Site-ul dvs. nonprofit este cea mai importantă piesă de marketing. Precizați în mod clar misiunea dvs. și utilizați-o ca bază de acasă pentru orice știri, informații de contact și donații.
Acesta este un loc minunat pentru a stabili o legătură emoțională și încredere cu publicul tău, ceea ce este vital dacă vrei să devină susținători.
Cercetările efectuate de Hubspot au arătat că 73% dintre mileniali preferă să primească comunicări de la organizații prin e-mail.
Este un mediu intim și vă permite să vorbiți cu cei care s-au conectat deja la misiune. Construirea unei liste robuste de e-mail este un prim pas important pentru noile organizații nonprofit, deoarece vă permite să faceți cereri directe către publicul interesat, cum ar fi invitarea la evenimente speciale sau solicitarea de donații mai mari.
Este important să găsiți o platformă de e-mail pentru gestionarea relațiilor cu clienții (CRM), astfel încât să puteți vedea cum funcționează e-mailurile, să ajustați conținutul sau subiectele în consecință și să vedeți ce donatori sunt angajați cel mai mult (sau cel mai puțin) pentru a vă ajuta să vă curățați baza de date.
Probabil ați auzit de MailChimp și Constant Contact, dar există CRM-uri care oferă prețuri și caracteristici unice pentru organizații nonprofit precum Salsa CRM, Aplos, NeonCRM. Asigurați-vă că găsiți șabloane de e-mail care sunt compatibile cu dispozitivele mobile!
Blog
Gestionarea unui blog poate părea multă muncă, dar nu vă lăsați intimidați. O modalitate de a vă gândi la crearea de bloguri consistente este ca un instrument publicitar gratuit pentru a partaja informații și a interacționa cu potențiali donatori sau voluntari.
Bloggingul regulat, original și autentic oferă autoritatea dvs. nonprofit pe un subiect oferind mai mult conținut pentru motoarele de căutare. Mai mult, este partajabil, ceea ce înseamnă interacțiune cu publicul.
Idei de conținut pentru bloguri nonprofit:
- Repere și anunțuri
- Știri de ultimă oră (și abordarea organizației dvs.)
- Evenimente viitoare sau trecute
- Imagini din culise
- Povești de succes pe marcă cu susținători
- Statistici în infografii digestibile
Asigurați-vă că creați și conținut veșnic verde sau conținut care este continuu relevant și valoros pe o perioadă lungă de timp. Gândiți-vă la istoria organizației dvs., la oamenii din spatele ei și la modul de implicare.
Social Media
Rețelele sociale conectează direct adepții cu misiunea ta. Încurajează interacțiunea, ideile și informațiile; deci arătați ce faceți!
TikTok a devenit o platformă populară pentru organizațiile nonprofit ca o modalitate de strângere de fonduri și de creștere a gradului de conștientizare pentru cauza lor.
UNICEF, cunoscut și sub numele de Fondul Internațional de Urgență pentru Copii al Națiunilor Unite, a folosit Tiktok pentru a lansa campanii despre drepturile copilului, inclusiv egalitatea, agresiunea și munca copiilor, pentru a încuraja copiii să își împărtășească opiniile. „Trebuie să întâlnești tineri acolo unde sunt … platforma care avea mulți tineri și copii era TikTok”, a spus Sandie Blanchet, directorul biroului UNICEF pentru relațiile cu instituțiile UE.
Dacă împărtășești acest public cu UNICEF, o abordare TikTok vizată ar putea fi perfectă pentru tine!
UNICEF folosește TikTok pentru a împărtăși tinerilor lor mesaje informative de dimensiuni mici.
O notă despre donațiile de pe Facebook:
Facebook a facilitat donațiile nonprofit. Urmăritorii pot crea strângeri de fonduri pentru evenimente speciale, cum ar fi zilele de naștere, în timp ce puteți adăuga un buton de donație pe pagina sau postările dvs. nonprofit. Este minunat, nu? Da…
… Dar donațiile sunt filtrate de pe Facebook prin Network for Good și sunt depuse automat în contul dvs. nonprofit. Problema este că acestea apar ca o donație de pe Facebook, așa că nu știi niciodată cine sau de ce au donat. Fără a putea colecta informațiile lor, nu puteți invita persoana respectivă să devină un donator care revine.
De asemenea, nu sunteți mai înțelept cu privire la ceea ce a mers corect în mesajul dvs. de marketing, ceea ce înseamnă că nu îl puteți modifica în consecință. Deci, da, sărbătoriți donații ușoare, dar nu uitați că aveți nevoie de informații despre donatori pentru a strânge fonduri.
5. Ce conținut merită distribuit?
Cu orice conținut pe care îl creați, întrebați-vă mai întâi:
- Cum îmi ajută acest lucru să îmi ating obiectivul?
- Ce acțiuni vreau să ia publicul meu?
- Cum susține sau promovează misiunea organizației mele?
- Acest conținut este pe marcă?
Includeți conținut vizual convingător
Postările cu imagini și videoclipuri sunt distribuite cu până la 230% mai mult decât cele fără. Imaginile pe care le includeți trebuie să susțină misiunea și impactul nonprofitului; faceți lumină asupra funcționării interioare a organizației dvs. și încurajați conexiunile emoționale cu mai mulți oameni.
6. Subvenții
Dacă știu un lucru despre marketingul nonprofit, este că ai putea face întotdeauna cu un impuls suplimentar.
Dacă nu ați auzit de Google Ad Grants, ascultați acest lucru: organizațiile calificate pot primi 10.000 USD pe lună pentru a răspândi vestea despre cauza lor.
Optimizați banii subvenționați utilizând cuvinte cheie eficiente și practici pay-per-click pentru a profita la maximum de dolarii dvs. publicitari și pentru a ajunge la publicul potrivit.
Programul nonprofit YouTube este un alt grant publicitar fantastic pentru a ajunge la un public global și a vă amplifica cauza.
Nu în ultimul rând, organizația dvs. poate profita de generozitatea Facebook în fiecare GivingTuesday. GivingTuesday este marți după Ziua Recunoștinței. În conformitate cu Black Friday și Cyber Monday, GivingTuesday este ziua globală a dăruirii.
Facebook se potrivește cu milioane de dolari în donații calificate făcute pe Facebook în timpul zilei speciale de oferire. GivingTuesday este, de asemenea, genial, deoarece oferă atât de multe instrumente și sfaturi utile pentru a face campaniile dvs. de strângere de fonduri cât mai reușite