- comunicat de presa, news release, media release
Comunicat Presa Media Publicitate Ce este Marketingul: tot ce trebuie sa stii despre arta de a castiga si pastra clienti
Marketingul este știința și arta de a explora, crea și oferi valoare pentru a satisface nevoile unui public țintă generator de profit, potrivit lui Philip Kotler. Scopul Marketingului este de a identifica dorințele și de a genera valoare pentru a crea relații cu publicul tău.
Te-ai întrebat vreodată cum reușesc unele companii să atragă atât de mulți clienți? Ce fac ei pentru a ieși în evidență pe piață? De ce produsele lor se vând atât de mult în timp ce altele sunt blocate?
Secretul succesului trece cu siguranță prin marketing .
Cei care domină marketingul știu totul despre piață: cum să se poziționeze, cum să câștige clienți, cum să ofere valoare publicului lor și, bineînțeles, cum să genereze profit și competitivitate cu toate acestea.
Totuși, vorbim despre un set de cunoștințe, nu este vorba doar despre vânzarea produselor. Acesta cuprinde o serie de concepte, strategii, canale și metodologii, care se schimbă constant de-a lungul anilor pentru a se adapta la transformările sociale.
Pentru a domina piața , atunci trebuie să stăpânești această știință. De aceea acum vă vom spune tot ce trebuie să știți, de la publicitatea tradițională la marketingul digital !
În acest articol, veți învăța:
- Ce este Marketingul
- Obiective de marketing
- Originea marketingului
- ciclul de viață al produsului
- 4 Ps de marketing: înțelegeți mixul de marketing
- tipuri de marketing
- medii de marketing
- Canale de marketing
- Cum să creezi un plan de marketing bun
- instrumente de marketing
- Profesionist de marketing
- Aflați mai multe despre marketing
Vom începe prin a vorbi despre ce este marketingul. Haide?
Ce este Marketingul
Marketingul este un domeniu axat pe generarea de valoare asupra produsului, serviciului sau brandului unei afaceri, cu obiectivul de a cuceri si pastra clientii.
Pentru a înțelege ce este marketingul, atunci să ne întoarcem la câteva nume și instituții reprezentative din zonă.
Asociația Americană de Marketing (AMA), care reprezintă agenții de marketing din Statele Unite, oferă următoarea definiție:
„Marketingul este activitatea, ansamblul instituțiilor și proceselor de creare, comunicare, livrare și schimb de oferte care au valoare pentru consumatori, clienți, parteneri și societate în general”.
Această definiție arată domeniul de aplicare al conceptului de marketing. De asemenea, realizați că obiectivul acestei activități nu este vânzarea de produse către clienți, așa cum ar putea crede mulți.
Marketingul lucrează cu generarea de valoare, iar acest lucru trebuie să se întâmple în percepția diferitelor audiențe despre raportul cost-beneficiu pe care compania îl oferă.
Chartered Institute of Marketing , care reprezintă domeniul în Marea Britanie, definește marketingul ca:
„Procesul de management responsabil cu identificarea, anticiparea și satisfacerea nevoilor clienților cu profit”.
Aici constă o contribuție importantă la înțelegerea a ceea ce este marketingul: nevoile clienților.
Ele sunt inerente ființei umane – marketingul nu le creează. Totuși, această activitate trebuie să știe să perceapă nevoile oamenilor și să trezească dorința de a le aproviziona.
Această definiție este în concordanță cu ceea ce spune Philip Kotler , care definește marketingul ca:
„știința și arta de a explora, crea și oferi valoare pentru a satisface nevoile unui public țintă cu profit.
Marketingul identifică nevoile și dorințele neîmplinite. Acesta definește, măsoară și cuantifică dimensiunea pieței și potențialul de profit. Ea identifică segmentele companiei care pot servi cel mai bine și creează și promovează cele mai potrivite produse și servicii.”
Pe scurt, el definește marketingul ca „întâmpinarea nevoilor în timp ce generează profit”.
Aceste definiții nu ratează nici obiectivul central al companiilor: profitul . Până la urmă, acesta este ceea ce îi garantează supraviețuirea și competitivitatea pe piață – și acesta este unul dintre motivele pentru care marketingul există.
Dar este de menționat că marketingul poate fi adoptat și de organizațiile non-profit – instituții publice și ONG-uri, de exemplu. În aceste cazuri, obiectivele de marketing revin în alte moduri, cum ar fi implicarea sau consolidarea mărcii.
Acum, din moment ce vorbim despre obiectivele de marketing, să ne uităm puțin la ele.
Obiective de marketing
Știți pentru ce este marketingul? Oricine crede că este doar pentru vânzarea produselor greșește. Obiectivele de marketing pot fi mult mai ample și pot ajuta la obținerea de rezultate diferite pentru companii.
Să vedem acum câteva dintre ele.
1. Vinde mai mult
Vânzare: Da, acesta este unul dintre obiectivele principale ale marketingului pentru organizațiile care introduc produse sau servicii pe piață.
Rolul marketingului este, deci, să pregătească strategii astfel încât acestea să răspundă nevoilor clienților și să crească șansele de succes a vânzărilor .
2. Construiți loialitatea clienților
Dar rolul marketingului nu se termină cu vânzarea. Firma trebuie sa ramana aproape de client pentru ca acesta sa nu uite de marca si sa cumpere din nou.
Merită să ne amintim o frază clasică: păstrarea clienților este mult mai ieftină decât captarea de noi cumpărători.
3. Creșteți vizibilitatea
Un alt obiectiv pe care marketingul îl ajută să-l atingă este creșterea vizibilității mărcii și a produselor sale.
Cu toate acestea, nu are rost să cauți vizibilitate cu un public care nu are nimic de-a face cu compania. Pentru a optimiza investițiile de marketing, strategiile trebuie axate pe oamenii potriviți: cei care au șanse mari să devină clienți.
4. Gestionează o marcă
Marketingul este totul despre branding . Construirea unui brand se întâmplă în mintea consumatorilor .
Și pentru ca aceștia să absoarbă imaginea mărcii, trebuie să-și facă tangibile valorile și scopurile prin strategii de marketing ― într-o piesă publicitară și în prețul produselor, de exemplu.
5. Construiește relații bune
Marketingul este, de asemenea, totul despre relații . Prin consolidarea legăturilor cu publicul său (nu doar clienții, ci și partenerii, angajații etc.), o companie își poate consolida brandul.
Vânzările și loialitatea sunt o consecință a acestui proces.
6. Educați piața
Producția de conținut este în centrul marketingului de astăzi. Postările pe blog, articolele din reviste și ziare, rețelele sociale și alte canale ajută la crearea autorității mărcii, educând în același timp consumatorii despre soluțiile pe care compania le oferă.
Intenția nu este de a vinde produsul direct, ci de a arăta cum poate fi util.
7. Implicați angajații
Strategiile de marketing nu vizează doar în afara companiei. În granițele sale, există un public care este esențial pentru succesul afacerii: angajații .
Prin urmare, marketingul – sau mai bine zis, endomarketingul – poate ajuta și la implicarea publicului intern, să-l facă mai fericiți cu munca lor și să-i facă propagatori ai mărcii.
Originea marketingului
Nu există un cadru oficial pentru apariția marketingului . Dar putem spune că există – nu încă ca domeniu de cunoaștere, ci în practica de zi cu zi – atâta timp cât oamenii fac schimb de bunuri între ei .
Marketingul se desfășoară încă de la primele civilizații. Dar tocmai la sfârșitul Evului Mediu și începutul Renașterii urbane și comerciale (în jurul secolului al XV-lea) orașele încep să crească și să consolideze practicile comerciale.
Mai târziu, în secolul al XVIII-lea, Revoluția Industrială a început să transforme radical societatea, economia și modurile de viață din oraș.
Odată cu apariția fabricilor încep să apară și unele teorii și metode de administrare a afacerilor , în căutarea unei mai mari eficiențe și productivități.
Din acel moment, cu o producție mare, provocarea a fost găsirea cererii pentru produse. Astfel, practicile de vânzări și distribuție încep să fie dezvoltate – și apoi începem să intrăm cu adevărat în arta marketingului.
Dar abia în secolul al XX-lea, odată cu succesiunea Revoluției industriale și consolidarea economiei de piață , marketingul prinde putere.
Creșterea concurenței, cererea de produse noi și creșterea orașelor au adus necesitatea stabilirii unei relații între producători și cumpărători, ceea ce a stimulat cererea pentru produsele unei companii.
Și tocmai în această perioadă, începutul secolului al XX-lea, marketingul s-a constituit ca disciplină și primele cursuri prin corespondență și față în față au fost sugerate la universități de renume, precum Universitatea din New York, conform studiilor. de Paul D. Converse (1945).
Dar trebuie să te pui în acel moment: totul era încă foarte nou.
Prin urmare, nici marketingul nu a avut viziunea pe care o are astăzi, de a cunoaște publicul, de a segmenta piața și de a satisface nevoi. Intenția a fost doar de a vinde!
În acest context, au fost adoptate multe practici rău intenționate pentru a înșela consumatorii, care au ajuns să cumpere „cat în pisică”. Și asta a creat o imagine negativă despre ceea ce este marketingul.
În acest moment, unii savanți au început, de asemenea, să analizeze efectul marketingului și al reclamei .
Walter Dill Scott, de exemplu, a studiat psihologia aplicată reclamei și caracterul ei persuasiv (chiar hipnotic). A dezvoltat strategii de publicitate care au fost utilizate pe scară largă de companii la începutul secolului.
Abia mai târziu, odată cu maturizarea consumatorilor, companiile au început să se preocupe de satisfacția consumatorilor.
Peter Drucker , considerat părintele managementului modern, este unul dintre autorii care orientează concentrarea managementului afacerilor către oameni, ceea ce demonstrează deja că companiile nu ar trebui să „vândă cu orice preț”.
Philip Kotler , cea mai mare referință în marketingul actual, urmează această linie. În 1967, lansează clasicul său „Management de marketing”, care plasează acest domeniu ca un punct central și vital pentru companii.
Ei ar trebui să fie orientați spre client și piață, nu doar să se uite la propria lor producție.
Prin urmare, cu această mentalitate apare marketingul așa cum îl concepem astăzi. De acolo, consumatorul devine în centrul atenției.
Dar Kotler însuși subliniază că marketingul nu se oprește: este în continuă evoluție, deoarece urmărește schimbările în comportamentul societății .
Și dacă tehnologia crește din ce în ce mai mult viteza schimbării, vă puteți imagina că și ritmul marketingului se accelerează.
Cronologia istoriei marketingului
Acum, să vedem principalele fapte care au marcat istoria marketingului, care se amestecă cu istoria tehnologiei și a mass- media . Să mergem la cronologia noastră:
1447 : Gutenberg creează tipografia sau tipografia. Această invenție revoluționează difuzarea informațiilor și a idealurilor. Reforma protestantă a lui Luther, de exemplu, a fost propagată folosind tipografia nou inventată.
1609 : Germania publică primul ziar tipărit ca periodic. Acest mijloc de comunicare va fi mai târziu important pentru promovarea produselor și serviciilor în anunturi și alte spații publicitare .
1730 : Reviste apar și ca periodice și devin un alt canal de informare, divertisment și publicitate.
1880 : Odată cu filonul artistic al Belle Epoque, afișele devin populare ca mijloc de diseminare pe străzile orașelor. Mai târziu, vor fi vehicule importante pentru propaganda de război în Europa de Vest, Uniunea Sovietică și Statele Unite. În urma afișelor apar și panouri publicitare, în formate mai mari.
1920 : Apare radioul. La acea vreme, mulți oameni au pus la îndoială presa scrisă, deoarece radioul era mult mai interesant și mai ieftin – nu aveau idee despre toată tehnologia care urma să vină.
1930 : Încep emisiunile de televiziune deschise. Dacă radioul era deja o amenințare pentru tipărire, televizorul era văzut ca punctul final al ziarelor și revistelor (ceea ce cu siguranță nu s-a întâmplat). În Brazilia, transmisiile au avut loc abia în 1950, de către Assis Chateaubriand.
1941 : Primul spot publicitar TV este difuzat. În această mass-media, publicitatea capătă o putere mare de penetrare și persuasiune .
1942 : Nestlé deschide un canal exclusiv de comunicare cu consumatorii, Serviciul de colaborare cu familia. A fost începutul Serviciului Clienți (SAC) în Brazilia.
Anii 1970 : Telemarketingul devine o practică comună de a vinde produse și servicii către consumatori. Sistemele PABX ( Private Automated Branch Exchanges ) permiteau companiilor să aibă câte sucursale este necesar pentru a efectua apeluri.
1981 : IBM lansează primul computer personal, IBM PC 5150. Astfel, utilizarea mediilor digitale de către oameni și companii a început să devină populară. Puțin mai târziu, în 1984, Apple lansează primul său Macintosh, evidențiind legendara reclamă de lansare care a rămas și în istoria marketingului.
1991 : Tim Berners-Lee creează World Wide Web . Invenţia a avut ca scop democratizarea cunoaşterii . Dar web-ul a mers mai departe: a eliminat granițele comunicării și marketingului și a accelerat viteza schimbării în lume.
1995 : S-au născut Amazon și eBay, primele site-uri de vânzări online, care ulterior au devenit giganți de comerț electronic .
1996 : Este lansat primul serviciu de webmail din lume, Hotmail. Serviciul popularizează comunicarea directă între companii și oameni, dar face și practica spam-ului să explodeze.
1998 : S-a născut Google. Nu este primul motor de căutare inventat, dar fondatorii Larry Page și Sergey Brin inovează folosind un algoritm ( PageRank ) care organizează paginile în funcție de relevanță, în loc să le sorteze doar alfabetic, așa cum au făcut-o concurenții lor.
1998 : Apar blogurile. Inițial, seamănă mai mult cu jurnalele personale. Mai târziu, blogurile corporative vor deveni instrumente importante de marketing de conținut pentru companii.
2000 : Google lansează AdWords pentru a permite inserarea de link-uri sponsorizate în căutare. Acest format de publicitate este un clasic al mediilor de internet plătite, care este și astăzi utilizat pe scară largă.
2003 : Statele Unite semnează Actul Can-Spam, primul tratat împotriva trimiterii nesolicitate de e- mail marketing .
2004 : Mark Zuckerberg lansează Facebook, o mică rețea socială universitară care va revoluționa relațiile sociale și va deveni o mare platformă de afaceri.
2005 : este lansat YouTube, care devine gigantul video pentru internet. Un an mai târziu, este achiziționat de Google.
2007 : Steve Jobs lansează primul iPhone de la Apple. Această lansare a fost o piatră de hotar pentru a face smartphone-urile mai cunoscute și pentru ca lumea să devină mai mobilă .
2009 : Google începe testarea mașinilor cu conducere autonomă – o piatră de hotar pentru utilizarea inteligenței artificiale și a internetului obiectelor .
2015 : Google lansează RankBrain , un algoritm bazat pe învățare automată pentru a califica livrarea rezultatelor căutării către utilizatori.
2015 : Apare conceptul de Sharing Economy ― reprezentat de afaceri precum Uber, Airbnb și Netflix ―, care introduce un nou model de business și un nou mod de a consuma.
faze
Philip Kotler explică în cărțile sale că marketingul a trecut prin diferite faze . Acest lucru se întâmplă deoarece activitatea urmărește evoluția pieței, a societății, a tehnologiei și, în principal, a comportamentului consumatorului, cu care trebuie să creeze o legătură.
În prezent, trăim în a patra fază, numită Marketing 4.0. Prin urmare, am trecut deja prin Marketing 1.0, 2.0 și 3.0. În continuare, veți ști despre ce este vorba.
Totuși, să nu credeți că o etapă vine să o înlocuiască pe cealaltă. Mai sunt firme care trăiesc în fazele anterioare, pentru că nu au reacționat la schimbări.
Dar Kotler dă clar că cei care știu să se adapteze la fiecare moment au șanse mai mari să reușească pe piață, ok?
Deci, urmăriți evoluția acum și gândiți-vă la ce stadiu se află compania dvs.
Marketing 1.0
În Marketing 1.0, companiile s-au concentrat pe producția și produsele lor . Practic, s-au uitat doar la propriul buric.
Înțelegem de ce atunci când ne uităm la scenariul în care are loc această primă fază.
Vorbim despre primii pași ai marketingului, când nu erau atât de multe produse pe piață, nu atât de multe companii concurente, iar consumatorul era încă imatur în raport cu publicitatea.
Prin urmare, încă nu era nevoie să vă faceți griji cu privire la construirea mărcii, segmentarea pieței și cu atât mai puțin personalizarea.
Soluția a fost simplă: diseminare în masă , concentrându-se pe atributele funcționale ale produselor, cu mass-media precum TV și radio pentru a maximiza vizibilitatea.
Marketing 2.0
În Marketing 2.0 am observat deja o evoluție în percepția companiilor. Ei nu mai privesc doar în interior și realizează că trebuie să înțeleagă nevoile consumatorilor.
Prin identificarea și întâlnirea acestora, companiile ar avea cerere pentru produsele lor.
La acea vreme, consumatorii nu mai erau o masă. Acum sunt mai maturi și mai exigenți cu companiile, care trebuie să-și regândească strategiile.
Astfel, marketingul ajunge să recunoască că au nevoi și dorințe diferite pe care produsele lor le pot satisface.
Apoi vine notiunea de segmentare a pietei . Rolul acestei sarcini este de a delimita grupuri de consumatori, cu profiluri și interese comune, și de a defini un public țintă , pe care strategiile îl vor viza.
Abordând un anumit grup, companiile reduc concurența și reduc cheltuielile pentru marketing de masă, care a ajuns la mulți consumatori din afara profilului de client al afacerii.
Marketing 3.0
În Marketing 3.0, internetul intră în scenă. Societatea devine digitală, conectată, fără granițe. Oamenii câștigă puterea de a vorbi pe site-uri web, bloguri și rețele sociale și de a fi auziți în cealaltă parte a lumii.
Și astfel ierarhia relațiilor cu consumatorii este inversată – acum consumatorii sunt la putere.
În acest scenariu, din nou, marketingul a trebuit să se adapteze. Nu mai are sens să tratăm consumatorii pe segmente sau ca ținte . Sunt pur și simplu ființe umane care vor să fie auzite.
Ca ființe umane, consumatorii devin unici. Prin urmare, companiile trebuie să creeze strategii personalizate pentru fiecare persoană, în funcție de nevoile, durerile, interesele și comportamentele acesteia.
Și pentru a vorbi cu oamenii, mărcile trebuie să preia și trăsături umane. În acest sens, companiile încep să definească valori și principii și să se implice în cauze sociale și de mediu, demonstrându-și umanitatea și preocuparea pentru viitorul planetei .
Consumatorii nu mai doresc doar companii care vând produse, ci vor mărci care își asumă angajamente.
Marketing 4.0
Dacă Marketing 3.0 apare în era internetului, Marketing 4.0 este marcat de economia digitală. Conectivitatea a transformat atât de profund societatea încât Kotler a identificat apariția unei noi ere, a raportat în cartea sa din 2016 „Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital”.
Aceasta este etapa în care trăim în prezent, în care internetul pătrunde în fiecare moment al vieții noastre. Căutați, cumpărați, studiați, discutați, obțineți informații – pentru toate acestea, folosim internetul.
Pentru companii, acest lucru trebuie să se întâmple. Conectivitatea transformă relațiile cu consumatorii , modelele sociale și structurile de putere. Așa că marketingul trebuie să intre și el în transformarea digitală .
Dar Kotler nu vorbește doar despre crearea unei pagini de Facebook și trimiterea de e-mailuri de marketing, bine?
Marketing 4.0 constă în înțelegerea acestui nou scenariu hiperconectat și schimbarea mentalității companiilor către o logică mai incluzivă, orizontală și socială.
Aceasta este o schimbare mult mai profundă decât obținerea de aprecieri pe rețelele sociale!
Marketing și publicitate
Publicitatea este una dintre brațele marketingului , care face parte din P de Promoție, în cadrul celor 4 P-uri despre care veți afla mai târziu în acest articol.
Ea este responsabilă de promovarea companiei și a produselor în fața publicului consumatori și de încurajarea acestora să cumpere. Și acest lucru se poate întâmpla prin reclame plătite pe TV, radio, panouri publicitare, rețele sociale, motoarele de căutare etc.
Marketingul, pe de altă parte, este mult mai cuprinzător decât atât .
Se ocupă de activități, de la analiza pieței până la măsurarea rezultatelor vânzărilor, de exemplu.
În tot acest proces, publicitatea este instrumentul persuasiv care vizează publicul și ajută la generarea cererii pentru companie.
Marketing si Administratie
Marketingul este unul dintre pilonii administrației , care depinde și de managementul oamenilor , finanțe, logistică, vânzări etc. Fără unul dintre acești piloni, managementul este incomplet, iar compania nu poate merge mai departe.
Kotler arată că marketingul, ca punct central al companiilor, este direct legat de management și ar trebui să-și direcționeze viziunea, misiunea și planificarea strategică. Nu întâmplător lucrează cu conceptul de Marketing Management , expresia care îi dă numele cărții sale clasice.
Din perspectiva managementului de marketing, atunci când companiile se schimbă, se schimbă și organizația de marketing. Prin urmare, marketingul a trecut prin diferite filozofii de management .
Vedeți acum care au fost principalele și cum și-a jucat rolul de marketing:
orientarea către producție
Se referă la faza de Marketing 1.0 pe care am văzut-o mai devreme. Companiile privesc doar în interior, în căutarea unei eficiențe mai mari la cel mai mic cost posibil și se concentrează pe distribuția în masă.
În această orientare, marketingul deduce doar ceea ce are nevoie piața, fără a-și analiza în profunzime cerințele.
orientare spre produs
Este, de asemenea, legat de Marketing 1.0, dar accentul este pus pe produs și pe calitatea totală a producției .
Marketingul este preocupat de livrarea și propagarea produselor cu o calitate și performanță superioare, deducând că acest lucru este ceea ce își doresc consumatorii.
orientare spre vânzări
Aici, companiile încep să se uite la piață, dar încă nu sunt preocupate de înțelegerea nevoilor acesteia.
Marketingul este direct legat de vânzări: trebuie să adopte un limbaj persuasiv care să-i facă pe consumatori să cumpere cu orice preț, deoarece nu vor face acest lucru în mod spontan. Problema? Nimănui nu-i place să se simtă presat.
orientare spre marketing
De aici, vorbim de Marketing 2.0, centrat pe client. Orientarea managementului către marketing aduce viziunea pieței .
În primul rând, companiile trebuie să înțeleagă de ce are nevoie piața; apoi, ei trebuie să elaboreze strategii pentru a răspunde cerințelor segmentelor, într-un mod care să se diferențieze de concurenți.
Ghid holistic de marketing
În timp ce primele trei orientări au deja o utilizare limitată, orientarea de marketing holistică este abordarea cea mai contemporană.
Conform acestei filozofii, marketingul este larg și lucrează cu diferitele zone ale companiei, cu care se construiește interdependență .
Marketing si vanzari
Până când ideile lui Kotler au intrat pe piață, marketingul a fost adesea văzut ca sinonim cu vânzările. Cu toate acestea, aceste zone au funcții diferite.
Echipa de vânzări lucrează la etapa finală a călătoriei de cumpărare. Rolul său este de a stimula luarea deciziilor atunci când clientul este mai matur.
Pentru a ajunge la acel punct, însă, se trece prin procesul de maturizare cu echipa de marketing, care avea rolul de a atrage părțile interesate, de a consolida relația cu acestea și de a le hrăni cu conținut.
Separarea dintre zone a provocat însă o schismă. În multe companii, Marketingul și Vânzările nu discută între ele și încă se dispută cine ar trebui să primească laurii vânzărilor.
Adevărul este că această rivalitate nu aduce niciun beneficiu afacerii. Dintr-o perspectivă de marketing holistică, idealul este ca zonele să lucreze în colaborare pentru binele companiei.
Prin urmare, a fost creat termenul de Vendarketing , cu intenția de a promova integrarea și alinierea între aceste sectoare.
În metodologia Inbound Marketing, Vendarketing ajută la extragerea celor mai bune rezultate, la optimizarea resurselor procesului de vânzări și la menținerea unei comunicări coezive cu lead-ul pe tot parcursul pâlniei.
Ciclul de viață al produsului
Unul dintre cele mai importante concepte în marketing este Ciclul de viață al produsului (PVC). Prezentat de Philip Kotler, arată realitatea dură: nimic nu este pentru totdeauna.
Acest lucru este valabil pentru viață, dar și pentru produse, categorii de produse, mărci și piețe. În general (nu o regulă), acestea trec prin patru faze, pe care le vom detalia mai jos.
Companiile trebuie apoi să își ajusteze strategiile de marketing la ciclu și să își echilibreze portofoliul de produse pentru a trece prin aceste etape cu cea mai bună utilizare și fără a le împiedica operațiunile.
1. Introducere
Prima fază se referă la lansarea produsului pe piață, după investiția în cercetare și dezvoltare. În ciuda optimismului, este necesar să acționăm cu prudență.
Vânzările tind să fie scăzute, deoarece produsul este încă în curs de introducere, iar cheltuielile mari de lansare, publicitate și educație pe piață inhibă profitabilitatea.
2. Creștere
În faza de creștere, produsul a fost deja acceptat pe piață și este la mare căutare. Odată cu educația consumatorilor, dorința pentru produs tinde să crească exponențial!
Profiturile înregistrează, de asemenea, o creștere substanțială, deoarece veniturile încep deja să depășească cheltuielile de publicitate.
3. Maturitatea
La maturitate, vânzările și profiturile se stabilizează. Produsul este deja cunoscut de majoritatea potențialilor cumpărători, care nu mai aduc clienți noi.
Concurenții sunt și ei pe scenă, iar competiția pentru atenția consumatorilor devine mai acerbă, ceea ce poate începe, de asemenea, să reducă profiturile.
4. Declin
Cum nimic nu durează pentru totdeauna, vine faza de declin. De obicei, se întâmplă din cauza schimbărilor de pe piață , cum ar fi o nouă tehnologie, evoluția comportamentelor sau intrarea unui concurent major.
Cu profiturile din ce în ce mai mici, este timpul să reînnoiți produsul, să investiți în soluții noi sau pur și simplu să scoateți articolul de pe piață (de asemenea, trebuie să știți când să părăsiți scena…).
4 Ps de marketing: înțelegeți mixul de marketing
Conceptul celor 4 P ai marketingului , numit și Marketing Mix, este unul dintre cele mai cunoscute în domeniu. Aceasta este o metodologie de marketing operațională , adică a fost creată pentru a scoate planurile de pe hârtie și a le pune pe stradă .
Cei 4 P se referă, deci, la pilonii tacticii de marketing: Preț, Loc, Promoție și Produs. Acestea trebuie definite pentru fiecare segment țintă pe care compania îl alege, pe baza definițiilor de poziționare a mărcii pentru fiecare dintre ele.
În prezent, există încă unele revizuiri ale acestei metodologii, care includ P-uri noi sau alte litere, cum ar fi cei 8 P-uri ale marketingului digital . Dar acum, suntem aici pentru a vă arăta ce înseamnă aceste patru cuvinte de marketing.
Preț
Prețul unui produs poate arăta ca doar un număr. Dar spune multe despre poziționarea unui brand.
Dacă alegi să ai cel mai mic preț de pe piață, această decizie influențează percepția publicului asupra produsului tău și decizia de cumpărare.
Prin urmare, P for Price trebuie definit cu privire la proiecțiile de rentabilitate și prețurile concurenților, dar și la modul în care publicul va absorbi aceste informații.
Pe lângă prețul de listă, trebuie să definiți și politici de reduceri și rate, care afectează și percepțiile și alegerile clienților.
Pătrat
OP for Place se referă la distribuția produsului pe piață.
La urma urmei, locurile în care se vând produsele determină modul în care consumatorul va avea acces la ele și influențează decizia lor de cumpărare. Dacă accesul este dificil, dacă magazinul este departe de casa lui sau e-commerce-ul durează mult până la livrare, de exemplu, el poate renunța la achiziție.
Prin urmare, trebuie să vă gândiți la o distribuție care să ajungă la publicul țintă cât mai eficient posibil. Gandeste-te:
- canale de distributie;
- numărul de intermediari către clientul final;
- amplasarea centrelor de distribuție;
- amplasarea punctelor de vânzare;
- managementul logisticii.
Promovare
OP de promovare cuprinde toate acțiunile de comunicare care fac legătura între brand și consumatori și trezesc interesul pentru produs. Mixul de comunicare presupune următoarele acțiuni:
- publicitate;
- relatii publice;
- Oficiu de presa;
- marketing direct;
- Marketing digital;
- comercializare;
- printre alții.
Produs
Produsul este ceea ce consumatorul poate vedea, atinge, experimenta în raport cu marca, ceea ce este ceva intangibil. Deci, este esențial ca produsul să transmită imaginea pe care brandul a propagat-o odată cu promovarea – altfel experiența consumatorului va fi frustrantă .
În Produsul P, atunci, compania trebuie să definească puncte ca acestea:
- atribute funcționale;
- atribute emoționale asociate produsului;
- funcții pe care le poate îndeplini;
- design de produs și ambalaj;
- nivelul calității producției;
- branding de produs.
Tipuri de marketing
Există mai multe tipuri de marketing . Diferite strategii, canale și abordări pot fi adoptate de organizații. Și fiecare dintre ele poate servi pentru atingerea unor obiective diferite, pentru a vorbi cu anumite audiențe și pentru a satisface anumite nevoi de afaceri.
Acum, să ne uităm la câteva tipuri de marketing utilizate în mod obișnuit pe care le puteți aplica afacerii dvs.
Inbound Marketing
O strategie de Inbound Marketing – sau de marketing prin atracție – nu face compania să meargă după consumatori pentru a-și vinde produsele, așa cum se întâmplă în publicitatea tradițională.
În schimb, este vorba despre atragerea de clienți potențiali pentru a-i transforma în clienți potențiali și apoi a-i converti în clienți, în cadrul a ceea ce numim o pâlnie de vânzări.
În acest proces, crearea de conținut relevant pentru consumator este principalul combustibil pentru promovarea relației cu marca.
HubSpot , de exemplu, a devenit o referință în Inbound Marketing folosind această metodologie.
Compania produce o serie de conținut pentru a stârni interesul potențialilor clienți și apoi îi ghidează prin pâlnie până când își achiziționează software-ul.
Marketing Outbound
Spre deosebire de Inbound, Outbound Marketing este o abordare activă a prospectării clienților.
Compania identifică cine are potențialul de a deveni client și folosește diferite canale – cum ar fi bannere pe site-uri web, reclame sociale, reclame TV și apeluri telefonice – pentru a ajunge la acești oameni.
Pentru a avea rezultate eficiente cu această strategie, este necesar să investim în segmentarea și personalizarea mesajului.
În caz contrar, abordarea dvs. va fi masivă și veți enerva oamenii care nu sunt interesați de ceea ce are de spus compania dvs. – gândiți-vă doar la apelurile de telemarketing nedorite pentru a vă aminti cât de prost timp poate fi marketingul outbound.
Marketing de conținut
Marketingul de conținut nu este o strategie nouă. Companiile au produs de mult timp materiale care sunt relevante pentru consumatorii lor.
Vrei un exemplu?
Brastemp a lansat cărți de bucate când a început să-și vândă cuptorul cu microunde. Intenția a fost să educe și să-și implice publicul, să consolideze relația cu aceștia și să genereze mai multe oportunități de afaceri.
Cu aceleași obiective, marketingul de conținut este folosit și astăzi. Diferența este că această strategie a câștigat un mic impuls din web 2.0, care a popularizat producția de conținut.
Același Brastemp, de exemplu, este acum pe internet, cu conținut pe canalul YouTube și rețelele de socializare, de exemplu, pentru a intra în legătură cu consumatorul actual.
Aici, la Creativ24, prin producerea de conținut relevant pentru publicul nostru atragem interesul potențialilor clienți și ne construim autoritatea în marketingul de conținut. Nu întâmplător ești aici citind această postare!
Marketing digital
Marketingul digital reprezintă strategii de marketing aplicate media electronică – atât de simplu.
Site-urile web, blogurile, aplicațiile, rețelele sociale, e-mailurile, motoarele de căutare și bannerele nu sunt marketing digital în sine – sunt doar canale pe care le puteți folosi pentru a comunica și a oferi valoare consumatorilor.
Performanța online a adus multe câștiguri companiilor. Cu posibilitatea de a colecta o infinitate de date, au câștigat puterea de a segmenta audiența și de a măsura rezultatele .
Și mai interesant este că acest lucru este acum posibil pentru orice companie, chiar și fără bugete astronomice.
Cu toate acestea, diferența dintre ceea ce este marketing și ceea ce este marketingul digital este din ce în ce mai slabă. La urma urmei, lumea este conectată!
Deci, adoptarea marketingului digital nu mai este o alegere – este o necesitate pentru companii.
Este interesant de văzut cum companiile care și-au construit reputația în lumea offline au migrat cu succes pe internet. OBN este un bun exemplu de companie care a știut să încorporeze Digital Marketing în retail pentru a obține cele mai bune rezultate .
Marketing interactiv
Producția de conținut interactiv se concentrează pe crearea de oportunități de interacțiune între companie și public. În acest fel, are ca rezultat un angajament sporit și promovarea unor experiențe valoroase.
Pe lângă aceste puncte, strategiile interactive permit colectarea de date relevante pentru echipele de marketing și vânzări, prin analiza răspunsurilor acestora în chestionare, infografice, calculatoare și alte formate interactive.
Un exemplu de conținut interactiv este crearea de chestionare interactive care îi conduc pe utilizatori să afle mai multe despre durerea lor, urmate de postări pe blog care îi pot ajuta pe parcursul călătoriei lor.
Marketing direct și indirect
Deși par opuse, marketingul direct și indirect se referă la concepte diferite.
Marketingul direct ― numit și marketing de date ― este utilizarea unei baze de date pentru a vorbi direct cu o persoană. Exemple în acest sens sunt poșta directă, marketingul prin e-mail și telemarketingul. În acest tip de strategie, personalizarea și relevanța sunt reguli pentru a nu deranja oamenii.
Marketingul indirect, pe de altă parte , se referă la branding care nu arată ca publicitate. Intenția este ca publicul să nu perceapă că aceasta este o acțiune intenționată a companiei.
De asemenea? Este ușor de înțeles când te gândești la una dintre primele acțiuni de marketing din jocuri: inserarea chioșcurilor McDonald’s în jocul The Sims.
În loc să plaseze un banner intruziv, compania a plasat branding-ul în contextul jocului, fără a deranja experiența jucătorilor.
Marketing personal
Marketingul nu este doar pentru companii și organizații, știi? Conceptul poate fi aplicat și oamenilor, sau mai bine zis, mărcii dvs. personale.
Tocmai printr-o strategie de marketing personală dezvolti și întăriți imaginea pe care doriți să o transmiteți lumii despre dvs., conform valorilor, principiilor, caracteristicilor și abilităților dumneavoastră.
Astfel, ești mai ușor de reținut și devii o referință în ceea ce faci.
Marta, desemnată de șase ori cel mai bun fotbalist din lume, este un bun exemplu. Este cea mai mare referință în fotbalul feminin din Brazilia nu doar pentru calitatea sa tehnică, ci și pentru atitudinea ei de simplitate, pe care o afișează în viața de zi cu zi pe contul ei de Instagram.
Endomarketing
Marketingul trebuie să vizeze toate publicurile care se referă la companie , nu doar clienții acesteia. Prin urmare, există un tip de marketing care privește în interiorul afacerii: endomarketing .
Strategiile pe care le acoperă se concentrează pe angajarea angajaților unei companii și pe generarea de valoare pentru aceștia prin crearea unui mediu de lucru mai plăcut și mai motivant.
Tetra Pak are un bun exemplu de marketing intern.
În fiecare an, compania promovează Premiul de excelență , care recompensează ideile pentru îmbunătățirea proceselor și motivează angajații să se angajeze în soluții inovatoare. Aceștia pot fi nominalizați de colegi în patru categorii: clienți, inovare, operațiuni și leadership.
Marketingul relatiilor
Trăim într-o perioadă în care consumatorii au o multitudine de opțiuni de brand din care să aleagă și din ce în ce mai puțin timp în viața lor de zi cu zi. De aceea, companiile investesc în marketing relațional .
Intenția este de a întări legăturile cu publicul și de a se dovedi utile, nu doar de a-i aborda pentru a vinde un produs.
Pentru aceasta, este necesar să însoțiți consumatorii în călătoria lor de cumpărare cu conținut interesant care să-i ajute să-și maturizeze decizia și să se apropie de brand.
Firma de construcții SOS Construct Grup , de exemplu, adoptă mai multe strategii pentru a trezi încrederea publicului său. Luarea deciziei pentru achiziționarea unei proprietăți este lungă și complexă, astfel încât compania trebuie să fie prezentă înainte, în timpul și după cumpărare.
Prin urmare, clienții primesc email-uri cu fotografii ale lucrărilor, primesc cadouri în fiecare moment al construcției și sunt informați cu transparență despre pas cu pas al procesului.
Rezultatul este o creștere a vânzărilor de recomandare, chiar și de la clienții care nici măcar nu locuiesc încă în apartamentele lor.
Trade Marketing
Trade Marketing își propune să lucreze la o strategie axată pe produsele canalelor de vânzare, în special la nivel de distribuție, motiv pentru care este foarte prezent în sectoarele de retail.
De acolo, devine posibil să ne asigurăm că produsele sunt duse corect la punctele de vânzare, astfel încât acestea să fie disponibile consumatorului final.
Pentru ca Trade Marketing să fie bine executat, este necesar ca oamenii implicați să fie excelente negociatori pentru a obține cele mai bune condiții atât pentru producători, cât și pentru distribuitori.
Marketing pe rețelele de socializare
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest și alte rețele sociale au devenit canale esențiale pentru marketing. În sondajul Social Media Trends 2019, 96,2% dintre companii au susținut că sunt prezente pe rețelele sociale.
Interactivitate: acesta este marele atu al acestor platforme! Marketingul pe rețelele sociale este capabil să umanizeze un brand și să consolideze relația cu publicul .
Odată cu dezvoltarea rețelelor ca platforme de afaceri, este posibil să investiți și în postări sponsorizate și să îmbunătățiți rezultatele prezenței digitale a companiei.
Disney, de exemplu, a creat o campanie care prezintă puterea rețelelor sociale. Compania a decis să doneze câte 5 dolari unei instituții pentru fiecare fotografie pe care adepții săi au postat-o purtând urechile lui Mickey cu hashtag-ul #ShareYourEars.
Acesta este un exemplu de utilizare a interactivității pentru a face bine și alinierea acesteia cu valorile mărcii – un exemplu de marketing social, pe care îl vom vedea în continuare.
Marketingul de gherilă
Iată un tip de marketing în care creativitatea câștigă mult spațiu! La urma urmei, trebuie să fii îndrăzneț și inovator pentru a atrage atenția publicului și a câștiga aplauzele. Prin urmare, marketingul de gherilă este și unul dintre cele mai provocatoare.
Dar atunci când este făcut bine, tinde să aibă un impact uriaș, cu multă implicare spontană.
Cazurile bune în acest domeniu abundă. UNICEF, de exemplu, a avut o idee neobișnuită: să vinde apă murdară de la o mașinărie din mijlocul New York-ului.
De asemenea?
Intenția a fost de a strânge donații și de a atrage atenția asupra bolilor care pot fi cauzate de consumul de apă netratată, care este încă obișnuită în multe părți ale planetei.
Marketingul social
Strategiile de marketing social intră în contextul Marketingului 3.0 despre care am vorbit. Dacă consumatorii cer companiilor să-și asume responsabilitățile pentru viitorul planetei, ei trebuie să se implice în cauze sociale și de mediu .
Astfel, acțiunile trebuie să genereze un impact pozitiv pentru societate și, în același timp, să consolideze valorile mărcii pentru a genera identificarea cu publicul.
Dar este important de subliniat: nu poți doar să vorbești despre asta – trebuie să iei un angajament de la un capăt la altul în companie.
În prezent, există mai multe exemple despre ceea ce este marketingul social. Un caz frumos a fost acțiunea Acceptăm, de la Airbnb . Campania a fost lansată pe fondul controverselor privind dreptul de veto al guvernului SUA asupra imigranților în 2017.
Contrar deciziei, compania și-a marcat poziția de includere a refugiaților și de celebrare a diversității.
Marketing de produs
Marketingul de produs este un tip de marketing axat pe generarea cererii pentru un anumit produs.
Intenția este de a analiza piața și concurenții și de a defini strategii de marketing ― diferențial competitiv, preț, poziționare, public țintă, publicitate etc. ― în concordanță cu obiectivele strategice ale afacerii în ansamblu.
Nissin, lider pe segmentul taiteilor instant, este un exemplu.
Pentru Cup Noodles, ea a creat strategii axate pe adolescenți (spre deosebire de celelalte produse ale ei), precum lansarea de noi arome, acțiuni la punctul de vânzare, precum și un site web și pagini de Facebook și Instagram exclusive pentru produs.
Marketing pe mai multe niveluri
Marketingul pe mai multe niveluri se bazează pe crearea unei rețele de revânzători , care reprezintă forța de vânzări a companiei.
Acești revânzători sunt încurajați nu numai să vândă produsele (profit direct), ci și să atragă noi revânzători pentru a-și crește câștigurile (profit indirect), așa cum vor primi din vânzările pe care le realizează.
Mary Kay este un exemplu clasic de companie care funcționează pe baza de marketing pe mai multe niveluri. Eforturile companiei sunt concentrate pe angajarea revânzătorilor.
medii de marketing
Oricine începe să lucreze cu marketing își dorește deja să se gândească la cum va fi anunțul produsului sau atmosfera magazinului, nu-i așa?
Dar, înainte de aceste definiții, companiile trebuie să facă o analiză a mediilor de marketing .
Despre asta vorbim când spunem că o companie este „orientată spre piață”, știi? Analiza pieței vă permite să creați strategii mai eficiente, deoarece identifică factorii interni și externi care pot influența performanța companiei.
Contextul implică două tipuri de medii: micromediul și macromediul. Să vedem ce sunt?
micromediu
Micromediul implică firma și sectorul în care activează.
Analiza trebuie să înceapă cu compania însăși, prin observarea punctelor forte și a punctelor slabe ale acesteia, precum locația, mixul de produse, echipa, credibilitatea mărcii, printre altele. Este important să ne dăm seama că acești factori sunt sub controlul afacerii.
Ulterior, analiza trebuie să se concentreze pe sector, care influențează performanța companiei. Analiza sectorială implică concurenți, furnizori, cumpărători, potențiali intrați și posibili înlocuitori.
Relațiile din acest lanț ― precum nivelul de rivalitate între concurenți și puterea de negociere a furnizorilor, care alcătuiesc cele 5 forțe ale lui Porter ― determină poziția companiei pe piața sa .
macromediu
În mediul macro, vorbim de forțe care influențează compania, dar sunt mai îndepărtate. Ele pot fi grupate în șase medii majore:
- economic;
- politico-juridic;
- tehnologic;
- demografic;
- sociocultural;
- Natural.
Tendințele legate de aceste medii pot avea un impact puternic asupra afacerii.
Uber, de exemplu, este direct implicat în problemele juridice ale regiunilor în care operează, întrucât în multe locuri legislația interzice serviciul pe care îl oferă.
Un alt exemplu este adaptarea Barbies-ului pentru a face față schimbărilor socioculturale. Păpușile, care obișnuiau să respecte doar un standard de frumusețe, au început să includă negru, gras, roșcate și persoane cu dizabilități.
Rețineți că aici factorii nu sunt controlați de companie . Prin urmare, îi revine sarcina de a monitoriza scenariul extern și de a-și adapta variabilele controlabile (interne) la schimbările din context.
Canale de marketing
Cum vei face ca produsul tău să ajungă la consumatorul final? Crede-mă: există multe opțiuni în afară de vânzarea directă către el.
Această cale este parcursă prin canalele de marketing , care sunt responsabile de transmiterea produsului către destinaţia finală . Ei fac parte din P de Praça în mixul de marketing, pe care l-am prezentat mai devreme.
Intentia este ca aceasta calatorie sa fie parcursa cat mai rapid si eficient, astfel incat clientul sa aiba acces la achizitie in locatia si ora asteptate.
Canalele de marketing pot fi împărțite în funcție de numărul de niveluri (intermediare) prin care trece produsul:
- La nivelul 0, vânzarea are loc direct de la producător către consumator;
- La nivelul 1, produsul paraseste producatorul si trece prin retailer (1) pana ajunge la consumator;
- La nivelul 2, produsul părăsește producătorul și trece prin angrosist (1) și prin retailer (2) până ajunge la consumator;
- La nivelul 3, produsul paraseste producatorul si trece prin vanzator (1), angrosist (2) si retailer (3) pana ajunge la consumator.
Gândiți-vă, de exemplu, la vânzările Dell: acestea operează la nivelul 0 atunci când consumatorul cumpără direct de pe site-ul companiei sau prin televânzare. O agenție de turism, pe de altă parte, poate fi înțeleasă ca un retailer de nivel 1, deoarece vinde pachete turistice de la operatori (producători) către clientul final.
De asemenea, rețineți că , cu cât canalele de marketing au mai multe niveluri, cu atât este mai mare capilaritatea distribuției lor . Pe de altă parte, relațiile de negociere (care pot afecta prețul final al produsului) și distanța dintre producător și consumatorul final cresc.
Cum să creezi un plan de marketing bun
Oricum, acum că știi să analizezi piața, știi deja principalele concepte și tipuri de marketing care există, ești gata să-ți dezvolți strategiile de marketing?
Deci, haideți să vedem cum să vă faceți planul de marketing cel mai bun mod. Această planificare poate viza marca sau un anumit produs al companiei.
Cu acest plan, compania va avea un instrument concret care să-și ghideze aplicarea strategiilor și să rămână competitivă. Cu alte cuvinte, rolul planului este de a ghida compania de la strategii la actiune!
Dar înțelegeți că planul de marketing este documentația planificării . Prin urmare, analizele de micromediu și macromediu, pe lângă definirea segmentelor țintă și poziționarea mărcii, trebuie să vină înainte de pregătirea planului.
Ulterior, planul va arăta cum va acționa compania dumneavoastră în fața scenariului și în conformitate cu definițiile dumneavoastră strategice.
Acum, atunci, vedeți principalele puncte care ar trebui să apară în plan, dar care pot varia în funcție de nevoile fiecărei afaceri.
Definiții de planificare strategică
Planul de marketing trebuie să înceapă cu definițiile planificării strategice a companiei . Aceasta cuprinde misiunea, viziunea și valorile mărcii, pe lângă scopurile și obiectivele companiei.
Descrierea analizei mediului de marketing
Știți acea analiză a mediului despre care am vorbit mai devreme? Este timpul să documentați informațiile cheie și perspectivele pe care le-ați adunat din observații.
Planul ar trebui să indice principalele amenințări și oportunități ale mediului extern și punctele forte și punctele slabe ale mediului intern. Puteți utiliza cadrul de analiză SWOT pentru aceasta.
Definiții de segmentare
Planul de marketing ar trebui să indice, de asemenea, cu ce public-țintă va lucra compania, pe baza segmentării pieței, și ce poziționare va adopta pentru fiecare dintre ele. În acest moment, poate fi, de asemenea, interesant să creezi persoana cu care strategiile tale vor comunica.
Definiții de mix de marketing pentru fiecare segment
Apoi, este timpul să definim strategiile celor 4 P-uri ai marketingului: Preț, Loc, Promoție și Produs. Acest lucru trebuie făcut pentru fiecare segment și în funcție de poziționarea mărcii pentru fiecare.
Cronograma de execuție
Programul de execuție este esențial pentru a demara planul de marketing. În această parte, trebuie să definiți un calendar, cu date și termene limită, pe lângă responsabilii pentru fiecare activitate și resursele pe care le vor solicita.
Indicatori de performanta
Definirea indicatorilor de performanta este unul dintre punctele principale ale planului de marketing. Cu ei vei verifica dacă strategiile tale au atins rezultatele dorite, în concordanță cu obiectivele strategice ale companiei.
Instrumente de marketing
Agentul de marketing trebuie să lucreze cu instrumente bune. Ele sunt esențiale pentru optimizarea muncii, pentru a aduce mai multă eficiență, pentru a reduce eșecurile și pentru a genera mai multă inteligență pentru sectorul de marketing.
Acum că suntem în era digitală, accesul la instrumente bune a devenit mai ușor, deoarece este posibil să angajați aceste servicii în cloud, ceea ce garantează mai multă securitate și accesibilitate la date.
Vă vom arăta acum ce platforme, gratuite sau plătite, sunt esențiale pentru viața de zi cu zi.
CRM
A avea un sistem bun de management al relațiilor cu clienții vă poate îmbunătăți considerabil relația cu clienții dvs., în toate punctele de contact din călătoria de cumpărare. RD Station CRM și Pipedrive sunt exemple bune de instrumente pentru aceasta.
automatizarea marketingului
Un instrument de automatizare a marketingului vă permite să definiți acțiuni automate pentru întreg canalul de vânzări, cum ar fi trimiterea de e-mailuri și publicarea conținutului. Acest lucru este esențial pentru a crește productivitatea echipei pe o bază de zi cu zi și a crește vânzările. RD Station și Hubspot pot ajuta foarte mult în acest sens .
Analiza datelor
Nu se mai poate imagina marketing fără analiza datelor. Ele sunt esențiale pentru luarea deciziilor și reducerea riscului, pe lângă faptul că evidențiază oportunități de îmbunătățire a performanței strategiilor.
Google Analytics este instrumentul cel mai complet și popular, dar Hotjar vă poate ajuta și cu hărțile dvs. termice.
Marketing prin e-mail
Marketingul prin e-mail este un canal de comunicare esențial pentru relațiile publice și creșterea lead-urilor. Lucrați cu instrumente care automatizează expedierile și vă permit să segmentați expedierile, să personalizați mesajele și să creați machete eficiente.
MailChimp este un instrument bogat cu funcții care este destul de accesibil.
DACĂ
Vrei să ajungi în primele poziții ale Google? Deci, veți avea nevoie de sprijinul unor instrumente care analizează cuvintele cheie, backlink-urile și pozițiile motorului de căutare, cum ar fi SEMrush .
Google oferă, de asemenea, un instrument gratuit care vă ajută să vă analizați propriul site, Google Search Console .
media plătită
OP de promovare ar trebui să acopere și strategiile de media web plătite. Principalele platforme publicitare – Google Ads și Facebook Ads – oferă un nivel ridicat de direcționare a publicului și de măsurare a rezultatelor.
Managementul rețelelor sociale
Gestionarea tuturor profilurilor de rețele sociale ale mărcii dvs. poate fi multă muncă. Cu toate acestea, un instrument de management al rețelelor sociale facilitează această activitate, prin centralizarea publicării și monitorizării într-un singur loc.
mLabs , <a href="https://w